۰ نفر

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد:

چه رسته‌های صنفی اجازه فعالیت در باغات را دارند؟

۷ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۱۱
کد خبر: 338419
چه رسته‌های صنفی اجازه فعالیت در باغات را دارند؟

اعضای شورای شهر تهران رسته‌های صنفی مجاز به استقرار در باغات را مشخص کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اعضای شورای شهر تهران در صد و بیست و ششمین جلسه خود به ادامه بررسی لایحه جایگزین برج‌باغ‌ها پرداختند و رسته‌های صنفی مجاز به استقرار در باغات را مشخص کردند.

بر این اساس در بخش فرهنگی، مجوز ایجاد سالن‌های کنسرت و نمایش، موزه‌های تاریخی، هنری، نمایشگاه، فرهنگسرا، کتابخانه، گالری، نگارخانه، خانه فرهنگ و کانون پرورش فرهنگی مجاز اعلام شد. همچنین ایجاد دفاتر مطبوعات در باغات نیز مجاز شد.

علاوه بر این ایجاد سالن‌های ورزشی، محوطه‌های روباز و مجموعه‌های کوچک تفریحی و سالن و تالار برگزاری جشن نیز در باغات مجاز اعلام شد. همچنین فعالیت‌های باغ گیاه‌شناسی، جانورشناسی، فعالیت‌های پشتیبان تولید محصولات زراعی و همچنین فعالیت‌های مرتبط با تولید گیاهان دارویی نیز در باغات مجاز اعلام شد.

در بخش آموزشی نیز مجوز ایجاد مدرسه طبیعت، مهد کودک، مدارس در پایه‌های مختلف، مرکز فنی و حرفه‌ای، نهضت سوادآموزی، مرکز آموزشی خصوصی، خدمات تحصیلی وابسته و تخصصی (معلولین جسمی و ذهنی و ...) و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و فناوری نوین صادر شد.

علاوه بر این، در بخش اداری انجمن‌ها، کانون‌ها و تشکل‌های غیردولتی و موسسات خیریه مجاز به فعالیت در باغات شدند.

همچنین در بخش درمانی ایجاد آسایشگاه معلولین، خانه سالمندان، شیرخوارگاه، کانون کارآموزی کودکان و نوجوانان، مراکز اجتماعی درمان‌محور، موسسه حمایت از کودکان سرطانی، مراکز مرتبط با دامپزشکی و ... نیز مجاز اعلام شدند.

در بخش تجاری هم عملکردهای خرده‌فروشی مجاز اعلام شد و برای ایجاد بازارچه‌های سنتی و تهیه غذا مجوز صادر شد.

کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با برخی از کاربری‌ها که در پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری آمده بود مخالف بودند اما پیشنهاد حذف این کاربری‌ها رای نیاورد و بنابراین کاربری‌های پیشنهاد شده از کمیسیون شهرسازی و معماری که به آنها اشاره شد، مورد تایید اعضا قرار گرفت.