۰ نفر

رئیس شورای شهر تهران خبر داد:

بررسی بودجه۹۸ شهرداری،از هفته آینده در دستور کار شورا

۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۴۵
کد خبر: 338413
بررسی بودجه۹۸ شهرداری،از هفته آینده در دستور کار شورا

رئیس شورای شهر تهران از بررسی بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران خبر داد و گفت: در جلسه روز یکشنبه هفته آینده (۱۲ اسفند) لایحه بودجه شهر تهران بررسی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محسن هاشمی در پایان جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با بیان بیان اینکه لایحه برج باغ ها امروز پس از بررسی تمام ماده های آن به تصویب رسید و برای تصویب نهایی به هیئت تطبیق ارسال خواهد شد، گفت: پس از تصویب هیئت تطبیق این لایحه به صورت پیشنهاد به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال خواهد شد تا در صورت تصویب قابلیت اجرا یابد.

وی با بیان اینکه در صورتی که شورای عالی معماری و شهرسازی با مواردی از این لایحه موافق نباشد، مجددا لایحه به شهرداری بازگشت خواهد شد، گفت: پس از بررسی مجدد در شورای شهر، لایحه با اصلاحات شورای عالی معماری و شهرسازی مجدد ابلاغ خواهد شد تا برای باغات شهر تهران لایحه ای داشته باشیم.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در رابطه با این لایحه دو کمیسیون معماری و شهرسازی و محیط زیست و خدمات شهری، دیدگاه های متعددی داشتند که دیدگاه کمیسیون سلامت و محیط زیست، احیای باغات و دیدگاه کمیسیون معماری و شهرسازی علاوه بر احیای باغات، نگاه توسعه ای نیز داشت. باتوجه به اینکه این دو کمیسیون نتوانسته بودند به توافق نهایی برای احیای باغات بگیرند، در نتیجه لایحه با دقت در صحن بررسی و مصوب شد. امیدواریم با اجرای این لایحه تخریب باغات شهر تهران از بین برود.

هاشمی درباره باغات به هم پیوسته اظهار داشت: پیش از این درباره این باغات تصمیم گیری شده و مقرر شده دولت و شهرداری تهران برای تملک این باغات اقدام کنند. البته برای بخشی از این باغات در این لایحه تصمیم گیری شد.

وی با اشاره به اینکه از هفته آینده لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران بررسی خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در نهایت ۵ جلسه، این بودجه را نهایی کنیم.

رئیس شورای شهر تهران به مشکلات مالی و اقتصادی و تحریم ها اشاره کرد و گفت: با توجه به این مشکلات، مردم دغدغه زیادی برای تأمین هزینه دارند و با مشکل جدی مواجه شدند. امیدواریم مسئولان نظام، حاکمیت و دولت خبرهای خوبی به مردم بدهند تا عید مناسبی داشته باشیم.