۰ نفر

تکرار یک اتفاق در صحن علنی شورا؛

توهین معاون شهردار به عضو شورا!

۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۲۲
کد خبر: 338409
توهین معاون شهردار به عضو شورا!

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: حفاظت پادگانی از باغات باعث حفظ آنها نمی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر تهران، درجریان بررسی لایحه جایگزین برج باغ ها، اعضای شورا در خصوص تعداد پارکینگ های مورد نیاز کاربری های مختلف از جمله تفریحی، فرهنگی، ورزشی، تجاری، خدماتی و اداری در باغات بحث کرده و برخی اعضا تأکید کردند نباید چنین کاربری هایی در باغات پیش بینی شود که اعلام شد منظور از فعالیت تجاری، ا یجاد بازارچه ها و آشپزخانه است و در خصوص فعالیت های فرهنگی نیز سالن کنسرت، نمایش و آمفی تئاتر و خیریه ها پیش بینی شده که اعضای کمیسیون سلامت شورای شهر با آن مخالفت کردند.

علیرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با تأکید بر اینکه منظور ما از کاربری اداری، انجمن ها، کانون ها و تشکل های غیر دولتی و موسسات خیریه است، گفت: ما باید به فکر حفاظت پایدار از باغات باشیم و حفاظت پادگانی در این خصوص نتیجه ای در بر ندارد.

وی افزود: تجربه سالهای گذشته نشان می دهد باغاتی که با نگاه پادگانی محافظت می شوند به طریقی تخریب شده است. اگر میزان تخریب باغات پیش از سال ۸۰ را بررسی کنیم، می بینید که زمانی که این نگاه جریان داشت چقدر باغات تخریب شدند.

وی خطاب به خداکرمی یکی از مخالفان کاربری هایی مانند اداری و تجاری در باغات اظهار داشت: اطلاعات من از خانم خداکرمی در خصوص باغات بیشتر است. تأکید ما انجمن ها و خیریه ها هستند و تلاش می کنیم جریان زندگی در باغات ادامه داشته باشد. هر تجاری احداث پاساژ نیست. نگاه ما به کاربری تجاری به باغات، بازارچه های سنتی و مراکز تهیه غذاست که این کاربری ها نیز نیاز به پارکینگ دارد.

زهرا صدر اعظم نوری نیز خطاب به گلپایگانی گفت: تخریب باغ ها قبل از سال ۸۰ و در دهه ۷۰ مربوط به خشکی و آفت زدگی و غیره می شد اما زمانی اوج تخریب باغ ها را شاهد بودیم که مجوز برج باغ ها صادر شد.

وی تأکید کرد: خیریه ها و موسسات زیادی را شاهد هستیم که با این اسم مجوز گرفته اما کاربری های دیگری دارند.

محسن هاشمی نیز خطاب به گلپایگانی گفت: اینقدر از نگاه پادگانی و کلمه پادگان استفاده نکنید.

در ادامه جلسه حجت نظری خطاب به رئیس شورا اظهار داشت: حفظ شأن اعضای شورا باید در مذاکرات صحن رعایت شود. حتما آقای گلپایگانی از من بیشتر در خصوص باغات می دانند اما با این لحن خطاب قرار دادن عضو شورا درست نیست و من نسبت به این برخوردها تذکر می دهم.