۰ نفر

شهردار منطقه۱۲ در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

جزییات ساخت ۵طبقه زیر همکف پلاسکوی جدید/ سنجش نقشه‌های ارائه شده بنیاد از سوی شهرداری

۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۰۸
کد خبر: 337737
جزییات ساخت ۵طبقه زیر همکف پلاسکوی جدید/ سنجش نقشه‌های ارائه شده بنیاد از سوی شهرداری

شهردار منطقه۱۲ تهران گفت: زمانی که بنیاد مستضعفان نقشه‌های ساخت پلاسکوی جدید را ارائه دهد، شهرداری با مدارکی که در دست دارد، آن‌ها را بررسی و صحت‌سنجی خواهد کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی محمد سعادتی، درباره سرانجام ساخت 5طبقه زیر همکف پلاسکوی جدید به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: شورای عالی معماری شهرسازی و معماری بر حقوق مکتسبه بهره‌برداران پلاسکو تاکیده کرده و گفته اگر ساخت 5طبقه زیر همکف حقوق کسبه را تامین می‌کند، اجازه ساخت وجود دارد. 

وی ادامه داد: ساخت 5طبقه حداکثر اجازه شوراست و اعلام شده اگر حقوق بهره‌برداران با تعداد طبقه کم‌تر تامین می‌شود، باید تعداد طبقات کم‌تر باشد. اجازه به ساخت طبقه برای راضی کردن بهره‌برداران به معنی ساخت 6 یا 7طبقه نیست. 

سعادتی همچنین در پاسخ به این سوال که چه ابزار نظارتی بر روی نقشه‌های ارائه شده از سوی بنیاد مستضعفان برای ساخت پلاسکو وجود دارد، اضافه کرد: شهرداری مدارکی مبنی بر مجموع متراژ سابق پلاسکو،تعداد کسبه و محیط مورد نیاز آن‌ها دارد و زمانی که نقشه‌های پلاسکوی جدید ارائه شود با تمام این مدارک سنجیده خواهد شد. 

شهردار منطقه 12پایتخت گفت: بنیاد مستضعفان هنوز نقشه‌ای به ما ارائه نداد و گود برداری هم آغاز نشده است. اینکه گفته می‌شود ظرف دوسال پلاسکو جدید ساخته می‌شود، شاید مبنی بر طرح ساختشان است. 

سعادتی در پایان اظهار کرد: استحکام‌بخشی فعلی جداره پیرامونی سازه پلاسکو که می‌تواند جزیی از فونداسیون ساختمان باشد، برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی برای همسایگان پلاسکو و عابرین بوده و فعلا عملیات ساخت آغاز نشده است.