۰ نفر

معاون خدمات شهری شهرداری در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

ناظر عالی پیمانکاران پسماند مناطق، سازمان پسماند شهرداری است/ مردم نباید هر زمانی که اراده می‌کنند، زباله‌هایشان را بیرون بگذارند

۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۲۹
کد خبر: 337689
ناظر عالی پیمانکاران پسماند مناطق، سازمان پسماند شهرداری است/ مردم نباید هر زمانی که اراده می‌کنند، زباله‌هایشان را بیرون بگذارند

معاون شهردار تهران در واکنش به عکس‌هایی که مخاطبان از وضعیت وخیم سطل زباله‌های پایتخت ارسال می‌کنند، گفت: مردم نباید هر زمانی که اراده می‌کنند، زباله‌هایشان را بیرون بگذارند، ما نمی‌توانیم روزی سه ‌بار مخازن را تخلیه کنیم.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ مجتبی یزدانی درواکنش به وضعیت وخیم سطل زباله‌های پایتخت و افزایش تعداد زباله‌گردها این سوال را مطرح کرد که چرا شهروندان زباله‌هایشان را کنار مخزن می‌گذارند؟ بهم‌ریختگی وضعیت سطل زباله‌ها فقط به‌خاطر وجود زباله‌گردان نیست و مردم خودشان مسوولند. 

او درپاسخ به این سوال که پر بودن مخازن باعث می‌شود، مردم زباله‌ها را کنار سطل بگذارند و چرا زمان جمع‌آوری کوتاه‌تر نمی‌شود، اظهار کرد: مردم باید بدانند در هر زمانی که اراده کنند نباید زباله‌شان را بیرون بگذارند، اگرنه ما باید روزی سه‌بار سطل زباله‌ها را تخلیه کنیم که در توان ما نیست. 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین گفت: معاونت مسوولیتی در قبال وضعیت فعلی سطل زباله‌ها ندارد و مناطق باید پاسخگو باشند. مناطق پیمانکاران را برای اینکار به عهده می‌گیرند و قرارداد آن‌ها با شهرداری منطقه است نه معاونت.البته ناظر عالی بر فعالیت پیمانکاران پسماند مناطق از طریق قرارداد و به عهده سازمان پسماند شهرداری تهران است. 

گفتنی  است پیش از این عبدلی، رییس سازمان پسماند شهرداری تهران گفته بود که مسوولیت وضعیت فعلی سطل زباله‌های پایتخت با مناطق است و وضعیت فعلی هیچ ارتباطی با سازمان ندارد.