۰ نفر

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

شیرابه‌ زباله‌ها خاک را آلوده می‌کند/ ضرورت نظارت دقیق بر فعالیت پیمانکاران

۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۹
کد خبر: 337502
شیرابه‌ زباله‌ها خاک را آلوده می‌کند/ ضرورت نظارت دقیق بر فعالیت پیمانکاران

عضو شورای شهر تهران گفت: وقتی زباله‌ها از سطح مخازن سرریز می‌کنند، شیرابه‌های آنان به خاک نفوذ کرده و آن را آلوده می‌کند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ سید آرش حسینی میلانی در حاشیه کاشت ۱۱۰۰ اصله چنار خیابان ولیعصر به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: از آنجایی که بافت اطراف خیابان ولیعصر در حال حاضر بیشتر تجاری است تا مسکونی، کسبه مهمترین نقش‌‌‌آفرینان در بهبود شرایط زیستی چنارها هستند و انتظار این است که مغازه‌داران و کسبه به نظافت معابر و شرایط انهار توجه خاصی داشته کنند.

وی افزود: برای مثال تجمع پلاستیک و ته سیگار به خاک پای درختان صدمه می‌زند و ویژه در محورهایی که به تازگی درخت کاشته شده است، باید مراقبت کرد.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم همکاری شورایاری‌ها در این زمینه اظهار داشت: شورایاری‌ها باید به عنوان بازوی نظارتی شورای شهر تهران به ارتقای پاکیزگی این نواحی کمک کنند. در سال آینده ستاد شورایاری‌ها و محلات واقع در محور خیابان ولیعصر برنامه نظارت محیط زیستی را فعال خواهند کرد.

حسینی میلانی همچنین به سرریز زباله‌ها از سطح مخازن اشاره کرد و گفت: وقتی زباله‌‌ها از سطح مخازن سرریز می‌کند، شیرابه‌ای در محل ایجاد کرده و خاک کف انهار خیابان ولیعصر را آلوده می‌کند. به دلیل سیستم جمع‌آوری زباله‌ای که داریم و جمع‌آوری غیرمجاز همیشه یک دورریز و سرریزی در بحث زباله‌ها وجود دارد که تبدیل به شیرابه شده و محیط را آلوده می‌کند.

وی ادامه داد: در این زمینه لازم است شهرداری‌های نواحی نظارت دقیق بر فعالیت پیمانکاران داشته باشند.