۰ نفر

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

شهرداری فقط وظیفه پاکسازی مناطق بی‌دفاع شهری را دارد/ ساماندهی جمعیت ساکن؛ به عهده شورای اجتماعی وزارت کشور

۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۰۴
کد خبر: 337383
شهرداری فقط وظیفه پاکسازی مناطق بی‌دفاع شهری را دارد/ ساماندهی جمعیت ساکن؛ به عهده شورای اجتماعی وزارت کشور

عضو شورای شهر تهران در واکنش به این سوال که سرانجام جمعیت ساکن فضاهای بی‌دفاع شهری بعد از تخلیه چه می‌شود، گفت: شهرداری فقط وظیفه پاکسازی یک منطقه شهری را دارد و ساماندهی افراد ساکن در آن بعد از تخلیه به عهده شورای اجتماعی وزارت کشور است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ الهام فخاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جمعیت تخلیه شده از فضاهای بی‌دفاع شهری بعد از مدتی به نقطه دیگری عزیمت می‌کنند و قسمت دیگری از شهر تبدیل به کلونی‌های بی‌خانمان‌ها می‌شود، در این حالت وظیفه شهرداری چیست، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: رسیدگی به وضعیت ساکنان این نقاط از جمله خلازیر فراتر از مسوولیت و وظایف مدیریت شهری است اما شورای اجتماعی وزارت کشور تلاش کرده برای هرکدام از آن‌ها مسیر بهبود،مددکاری و بازگشت تعریف کند. اینکه چقدر موفق بوده، من نمی‌توانم اظهار نظر کنم. 

وی ادامه داد: نمی‌شود با سیاست آدم‌ها را به بیرون از مرز شهرها برد. باید برای تک تک آن‌هایی برنامه‌ای در نظر گرفت که البته در حوزه وظایف شهرداری نیست. شهرداری باید این مناطق را پاکسازی کند اما اینکه برای بعد از تخلیه و انتقال آن‌ها چه برنامه‌ای باید ریخت، ارتباطی با مدیریت شهری ندارد.