۰ نفر

الویری: برخوردهایی که با فساد می شود، سیاسی است

۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۲
کد خبر: 337370
الویری: برخوردهایی که با فساد می شود، سیاسی است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دنبال راهکارهایی هستیم که درآمدهای شهرداری را به 20 هزار میلیارد تومان برسانیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی الویری با اشاره به روند بررسی لایحه بودجه سال 98 شهرداری تهران اظهار داشت: قبول داریم که بودجه امسال با کسری روبرو است و از 17 هزار و 400 میلیار تومان حدود 14 هزار و 500 میلیارد تومان محقق می شود.
وی افزو: اما یک سری فعالیت های عمرانی در شهر باید انجام شود که نمی توانیم آنها را نادیده بگیریم و به معاونت اقتصادی شهرداری تهران نهیب می زنیم که به سراغ وصول مطالبات خود برود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به راهکارهایی برای افزایش درآمد شهرداری تهران، بیان کرد: همچنین با فروش پروژه های نیمه تمامی که مشتری دارند با رفع اشکالات مالکیت می تواند منبعی برای شهرداری تهران فراهم شود.
وی ادامه داد: همچنین بیش از 10 سال است که بسیاری از خانواده ها به دلیل اینکه شهرداری سازوکاری نداشته، عوارض نوسازی خود را پرداخت نکردند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به دنبال یک سری درآمدهای جدید از جمله درآمد از محل پارک حاشیه ای هستیم خاطر نشان کرد: با نصب دوربین ها و ورود بخش خصوصی، به دنبال هوشمند کردن پارکینگ ها با استفاده از اپلیکیشن ها هستیم.
الویری گفت: در سال 97 ، 950 میلیارد تومان درآمد برای عوارض پارک حاشیه ای پیش بینی کردیم که محقق نشد اما با فعالیت های جدید پیش بینی می شود که سال 98 از این منبع حدود 800 میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت.
وی یادآور شد: هوشمند سازی پارک حاشیه ای به صورت پایلوت در منطقه 2 شهرداری تهران در حال انجام است و امیدواریم به زودی در سراسر شهر اجرا شود. 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین یادآور شد: در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی ردیف هایی درآمدی بودجه هستیم و هنوز وارد ردیف هزینه ها نشده ایم.
 پیروز حناچی شهردار تهران 14 بهمن ماه با حضور در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای پنجم، لایحه بودجه 18 هزار و 900 میلیارد تومانی سال 98 را تقدیم شورا کرد.