۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تابستان سال گذشته میزان ورودی به خزانه شهرداری تهران 250میلیارد بود و حالا 1100میلیارد/ تاخیر در ثبت درآمدهای غیر نقد مناطق

۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۳۲
کد خبر: 337187
تابستان سال گذشته میزان ورودی به خزانه شهرداری تهران 250میلیارد بود و حالا 1100میلیارد/ تاخیر در ثبت درآمدهای غیر نقد مناطق

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: سال گذشته درآمد ورودی به خزانه شهرداری 250میلیارد تومان بود اما حالا در پی انضباط مالی به هزار و 100میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ محمود میرلوحی در پاسخ به این سوال که 20درصد بودجه سال 97محقق نشده و آیا امیدی هست که بودجه 18هزار میلیاردی 98محقق شود، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: بلاخره تهران هر سال 12هزار پروانه ساخت دارد و اگر خوب مدیریت کنیم و انضباط داشته باشیم، به نظر می‌آید که تهران هنوز هزینه‌هایش را در می‌آورد.

او درواکنش به این سوال که پاسخ شما تاکید دوباره بر درآمدهای ناپایدار است،اضافه کرد: شرایط کسب درآمد از این روش نسبت به سال‌های گذشته تغییر پیدا کرده است. خیلی از پول‌هایی که به دست می‌آمده، می‌چرخیده و به حساب شهرداری نمی‌آمده است. سال گذشته تابستان، ماهانه 250میلیارد تومان به خزانه وارد می‌شده و حالا هزار و 100میلیارد تومان.این درآمدها از آسمان که نمی‌آید، در پی انضباط مالی حاصل شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر باید پول به حساب شهرداری واریز و گزارش ان به طور دقیق ارسال شود. برای مثال؛ درآمد از چه طریق به دست آمده، مبلغ کل قرارداد یا پروانه ساخت چقدر بوده است و اطلاعات لازم دیگر.

میرلوحی با ابراز امیدواری از تحقق بودجه سال 98شهرداری گفت: خیلی از درآمدهای غیر نقدی که نحوه تحقق آن‌ها مدتی بسته بود، حالا ایجاد شده اما در ثبت تاخیر دارد. درآمد غیر نقد مناطق در گزارش‌هایی که حین بازدید به من می‌دهند، از میزان ورودی به خزانه بیشتر است اما ثبت نشده.