۰ نفر

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران:

نورپردازی درختان ولیعصر را تایید نمی‌کنیم/تکمیل ۴۰هزار هکتار از کمربند سبز تهران

۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۳۴
کد خبر: 336724
نورپردازی درختان ولیعصر را تایید نمی‌کنیم/تکمیل ۴۰هزار هکتار از کمربند سبز تهران

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از تکمیل ۴۰هزار کیلومتر از کمربند سبز تهران خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی محمد مختاری، در حاشیه مراسم آیین بازآفرینی باغ‌ وثوق‌الدوله در منطقه 14 و باغ عبقری که صبح امروز با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران،محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان، مجتبی یزدانی معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران برگزار شد،گفت: باغ وثوق‌الدوله با 2.5 هکتار مساحت و باغ عبقری با 11 هزار متر مربع مساحت در اختیار شهرداری قرار گرفت و کارهای عمرانی و تجهیز رفاهی این باغ‌ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: فضای سبز درون شهری 16.25 مترمربع است. براساس طرح جامع باید سرانه فضای سبز حداقل 10 مترمربع باشد و براساس استانداردهای بین‌المللی این سرانه باید در بخش درون‌شهری حداقل 15 مترمربع باشد. منطقه ١٠،١١،١٧،٧سرانه فضای سبز پایینی دارند و بنا داریم با خرید باغ سرانه فضای سبز این مناطف را که بافت مسکونی فشرده‌ای دارند، افزایش دهیم.

علی محمد مختاری گفت: تاکنون 40 هزار هکتار از کمربند سبز تکمیل شده است و امسال پانزدهم اسفند قرار است 1250 هکتار از دامنه جنوبی این کمربند سبز افتتاح شود. تا افق 1410 قرار است تمام فضای سبز تهران با استفاده از پساب تصفیه شده آبیاری شود. فرونشست دشت ورامین خطرناک شده است.

او همچنین در پاسخ به  این سوال که نورپردازی چنارهای ولیعصر باعث مرگ آن‌ها شده است، اظهار کرد: نورپردازی درختان ولیعصر را تایید نمی‌کنیم، یکی دو مورد نورپردازی درختان در گذشته در تهران انجام شد که آن را متوقف کردیم و ادامه پیدا نکرد.درختان هم نیاز به استراحت دارند و نورپردازی آنها به لحاظ کارشناسی درست نیست.