۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تناقض‌گویی‌های رییس بنیاد مستضعفان درباره باغات و پلاسکو/نگفته‌ایم فقط 15باغ داریم!

۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
کد خبر: 336721
تناقض‌گویی‌های رییس بنیاد مستضعفان درباره باغات و پلاسکو/نگفته‌ایم فقط 15باغ داریم!

رییس بنیاد مستضعفان به فاصله چندساعت آمار باغ‌هایی که در تملک بنیاد است را تغییر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمد سعیدی‌کیا، رییس بنیاد مستضعفان امروز در حاشیه مراسم آیین بازآفرینی باغ‌ وثوق‌الدوله در منطقه 14 که صبح امروز با حضور پیروز حناچی،شهردار تهران، مجتبی یزدانی معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران و مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهر تهران برگزار شد، در ابتدا  با بیان اینکه بنیاد ۱۵باغ دارد که به بهترین شکل آبیاری می‌کند،گفت: ادامه واگذاری باغ‌ها بسته به تفاهمات بعدی دارد، در عین حال باغ‌های میوه‌ای داریم که قابل انتقال به شهرداری نیست. همچنین هماهنگی کامل بین شهرداری و بنیاد ایجاد شده و آمار باغاتی که اعلام شده دقیق است.

او درباره سرانجام ساخت پلاسکو نیز اظهار کرد: زیربنای پلاسکوی جدید نزدیک به ٢٢هزار متر است که ١٥طبقه در رو و ٥طبقه در زیر ساخته می‌شود.گود برداری پلاسکو در حال اتمام است و دوساله به پایان میرسد.شورای عالی شهرسازی و معماری مخالفتی با ساخت ۵طبقه ندارد. 

به گزارش اقتصادآنلاین؛ برخلاف اظهار نظر سعیدی‌کیا تعداد باغ‌های در دست بنیاد ۴۰باغ است نه ۱۵ باغ و در عین حال طبق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ساخت ۵طبقه زیرزمین در پلاسکو غیر قانونی است،همچنین برخی از باغات بنیاد نیز به دلیل رسیدگی نکردن خشک شده‌اند. 

با تانکر به باغ برره آب دادیم/دادستانی برای تعیین تکلیف باغ الهیه به نفع بنیاد مستضعفان رای داده است

اما در ادامه رییس بنیاد مستضعفان در پاسخ به این سوال خبرنگار اقتصادآنلاین که مطابق با اعلام شهرداری، 40باغ در تملک شما است نه 15باغ گفت: ما درباره ۱۵باغ در حال مذاکره با شهرداری هستیم و نگفته‌ایم بنیاد فقط ۱۵باغ دارد.

سعیدی‌کیا همچنین در پاسخ به این سوال که باغ برره بر اثر بی‌آبی خشک شده نیز اظهار کرد: ما با تانکر به باغ برره آب دادیم و باغ خشک نشده است.

او همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین که گفت بنیاد با سیمان جوی آب باغ فرشته را مسدود کرده که درختان خشک شوند، نیز گفت: برای تعیین تکلیف باغ الهیه دو سال از طریق دادستانی پیگیری کردیم و در نهایت رای به نفع ما داد. 

همچنین طبق مشاهدات خبرنگار شهری اقتصادآنلاین از باغ عبقری در حاشیه بازدید شهردار تهران مشخص شد؛ که تعداد درختانی با بن بالا و قدیمی در این باغ بسیار کم است و اغلب درختان کاشته شده، نهال‌های تازه هستند!این یعنی در دوره‌ای برخی درختان این باغ خشک و یا قطع شده‌اند.

نهال های تازه کاشته شده در باغ عبقری