۰ نفر

در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا مطرح شد؛

شناسایی عوامل تاثیرگذار در بوی نامطبوع فرودگاه امام خمینی/ بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام تا تابستان98 رفع می‌شود

۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۰۸
کد خبر: 336265
شناسایی عوامل تاثیرگذار در بوی نامطبوع فرودگاه امام خمینی/ بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام  تا تابستان98 رفع می‌شود

استاندار تهران گفت: اگر سایر نهادها با ما همراهی کنند، قول می‌دهم تا تابستان مشکل بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام(ره) حل شود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا گفت: ۵پروژه کشاورزی طبق برآوردهای سازمان محیط زیست در بوی نامطبوع مسیر فرودگاه تاثیرگذار شناخته شد که برای حل این مشکل ۸۵میلیارد تومان تسهیلات کم بهره مورد نیاز است.

کریم ذوالفقاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت:5شرکت در زمینه طیور و دام در ایجاد این بو موثر هستند که در صورت موافقت استاندار با پرداخت این تسهیلات و تصویب پرداخت آن آماده امضا تفاهم با بانک عامل هستیم.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود تسهیلات مورد نظر با سود ۱۰درصدی به این شرکت‌ها داده شود.

قول استاندار به تهرانی‌ها؛ حل معضل بوی نامطبوع مسیر فرودگام امام (ره) تا تابستان 98

انوشیروان محسنی بندپی در ادامه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا با اشاره به بوی نامطبوع فرودگاه امام گفت: برای جمهوری اسلامی با این تعداد مرکز علمی و دانشگاهی در حوزه‌های مختلف محیط‌زیستی، خوب نیست که بعد از گذشت چندسال هنوز بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام (ره) رفع نشده است.

وی با بیان اینکه 28کانون بو در مسیر فرودگاه امام شناسایی شده است، اضافه کرد: کشتارگاه‌ها،دامداری، فاضلاب واوان،اسلام‌شهر،رباط‌کریم و 8هزار و 600تن زباله روزانه آرادکوه جزو عوامل ایجاد کننده بوی نامطبوع فرودگاه امام هستند. باید مسوولان هر کدام از این قسمت‌ها از میزان بوی متصاعد شده خروجی بگیرند و در یک جلسه مشترک این موضوع حل و فصل شود.

بندپی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران 70میلیارد تومان برای حل این معضل اختصاص داده است، اظهار کرد: اگر صنایع مختلف با ما همراهی کنند، من از طرف دولت قول خواهم داد که مشکل بوی نامطبوع فرودگاه امام تا تابستان سال آینده رفع خواهد شد. همراهی شهرداری برای حل معضل آرادکوه و بنگاه‌های اقتصادی مانند دامداری و کشتارگاه‌ها بسیار اهمیت دارد.

استاندار تهران همچنین گفت که برای تصفیه فاضلاب شهرستان‌های تهران مانند واوان حدود 200تا 300میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

بندپی در ادامه با اشاره به اینکه متهمان اصلی آلودگی هوای تهران، وسایل نقلیه هستند، اظهار کرد: هیچ آماری تاثیر وسایل نقلیه بر آلودگی هوا را کم‌تر از 70درصد اعلام نکرده است. در عین حال یکی از بزرگترین مشکلات ما در آلودگی وسایل نقلیه، نوع موتور و سوخت آن‌ها است که باید وزارت صنعت برای پایش خودروسازی ها و بررسی سوخت وارد میدان شوند. ما هم از طریق وزارت کشور به استانداری‌های شهرهای دیگر برای سخت‌گیری در امر معاینه‌فنی بخشنامه خواهیم زد.