۰ نفر

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

موازی‌کاری در اجرای دستور العمل وزارت کشور و شورای شهر بر سر ساماندهی مشاغل مزاحم/ نتیجه ساماندهی خلازیر و تقی‌آباد چه شد؟

۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۰۲
کد خبر: 336156
موازی‌کاری در اجرای دستور العمل وزارت کشور و شورای شهر بر سر ساماندهی مشاغل مزاحم/ نتیجه ساماندهی خلازیر و تقی‌آباد چه شد؟

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: برای ساماندهی خلازیر و تقی‌آباد در حال بررسی شغل‌های متناسب با آن محلات و انجام مطالعات هستیم.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ حمیدرضا تحصیلی در پاسخ به این سوال که برنامه این شرکت برای ساماندهی دستفروشان و سدمعبری همزمان با نزدیک شدن به بازار شب عید چیست، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: زمانی ما می‌توانیم به ساماندهی دستفروشان و سد معبر ورود کنیم که علاوه بر همراهی سایر نهادها، شهرداری منطقه نیز زمینی را در اختیار ما قرار دهد که ما آن را تجهیز و برای استفاده به دستفروشان بسپاریم. در عین حال شرکت شهربان_حریم‌بان نیز تعداد دستفروشان را مشخص کند و به ما بگوید کدام یک واقعا دستفروش هستند که ما برای شب عید قسمتی را به آن‌ها اختصاص دهیم.

او درباره ساماندهی مشاغل در محله تقی‌آباد و خلازیر نیز اظهار کرد: برای ساماندهی تقی‌آباد کارگروهی با اتاق اصناف و شهرداری منطقه 18تشکیل دادیم که مشخص شود چه شغلی برای آن محدوده مناسب است و بعد با مطالعه، ساماندهی را آغاز کنیم. در ارتباط با خلازیر هم به همین صورت است فقط مطالعه آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

تحصیلی در پاسخ به این سوال که دلیل مخالفتتان با مصوبه ساماندهی مشاغل سیار که سه‌شنبه در صحن شورای شهر به تصویب رسید چه بود، گفت: من با کلیت آن مخالفتی نداشتم، فقط از طرف سازمان شهرداری و دهیاری‌های وزارت کشور دستورالعملی برای ساماندهی مشاغل مزاحم به استانداری و بعد شهرداری ابلاغ شده که من معتقد بودم ممکن است موازی‌کاری رخ دهد.

او همچنین از سیستمی شدن کامل همه فعالیت‌های بند 20ماده 55قانون شهرداری‎‌ها که در ارتباط با ساماندهی مشاغل مزاحم است، خبر داد.