۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد؛

واکنش هاشمی به وضعیت سطل زباله‌های پایتخت/ شخصا پیگیری می‌کنم

۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۲۳
کد خبر: 335695
واکنش هاشمی به وضعیت سطل زباله‌های پایتخت/ شخصا پیگیری می‌کنم

رییس شورای شهر تهران در واکنش به کمپینی که پایگاه خبری اقتصادآنلاین درباره وضعیت نامناسب سطل زباله‌های شهر تهران به راه انداخته است، گفت: اولین و مهم‌ترین وظیفه مدیریت شهری نظافت شهر است و این موضوع را شخصا پیگیری خواهم کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی در واکنش به عکس‌هایی که مخاطبان اقتصادآنلاین درباره وضعیت سطل زباله‌های مناطق مختلف شهر تهران ارسال می‌کنند به خبرنگار شهری این پایگاه خبری گفت: اولین و  مهم‌ترین وظیفه شهرداری تهران نظافت شهر است و ما باید شهری کاملا نظیف داشته باشیم. هرجایی ایرادی دیدید، اطلاع دهید، شخصا پیگیری می‌کنم. 

رییس شورای شهر تهران همچنین درباره نتیجه نامه‌هایی که به رهبری و رییس جمهوری نوشته است، اظهار کرد: اصولا وقتی نامه‌ای میزنیم، پیگیری نیاز دارد، متاسفانه در شورای شهر، آنطوری که لازم باشد، ممکن است پیگیری‌هایمان جواب ندهد، مسوولین اجرایی باید این نامه‌ها را پیگیری و از آن‌ها خوشه‌چینی کنند. باید ببینیم هرنامه‌ای که زدیم از نظر اجرایی مربوط به چه کسی بوده است و آیا از این نامه استفاده مثبت شده یا نه. 

وی ادامه داد: نامه اخیری که من به رییس جمهوری زدم، درباره تجهیز مترو بوده است. ما مترو خوب ساخته‌ایم اما خوب تجهیز نکرده‌ایم و این باعث شده از چیزی که ایجاد کردیم، نتوانیم ظرفیت مسافری بگیریم. 

هاشمی اضافه کرد: هر خط مترو توانایی جابه‌جایی یک میلیون سفر را دارد و اگر بتوانیم هر دو دقیقه قطار اعزام کنیم و از پنج صبح تا 12شب کار کنیم، می‌توانیم با گرفتن یک میلیون مسافر از هر خط، جایه‌جایی را از دو میلیون به 7میلیون برسانیم. اما این میزان جابه‌جایی نیاز به تجهیزات دارد. 

رییس شورای شهر تهران گفت: وقتی نیروگاهی ساخته می‌شود، یک ظرفیت اسمی دارد، اگر درست تجهیز نشود، امکان دارد فقط از 60درصد ظرفیت آن استفاده شود. اصولا یکی از مشکلات کشور ما همین است؛ هزینه‌های لازم در زمان ساخت صرف می‌شود اما در زمان بهره‌گیری، با راندمان پایین از اکثر سرمایه‌گذاری‌هایمان استفاده می‌کنیم و این باعث می‌شود سرمایه‌گذاری‌ها را از بین ببریم و ضررده‌شان کنیم. 

هاشمی با بیان اینکه در مترو  ساخت و ساز خوبی کرده‌ایم، گفت: تونل خط 7 و  برخی از ایستگاه‌ها آماده شده، تونل خط 3نیز همین‌طور، پس چرا باید قطار هر هفت یا هشت دقیقه یکبار بیاید. چون رسیدگی به این اقدامات سخت می‌شود، وقتمان را صرف مسائل دیگر می‌کنیم. یک خط مترو با این مقدار سفر که پوشش می‌دهد، باعث کاهش زیاد آلودگی هوا می‌شود، اما به جای تجهیز مترو، بر سر تردد 10هزار خودرو در محدوده طرح ترافیک بحث می‌کنیم.