۰ نفر

مدیرعامل مترو تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

تکمیل خط7 مترو تهران تا پایان سال99/ گرانی تجهیزات کار را کُند کرده است

۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۰۷
کد خبر: 335280
تکمیل خط7 مترو تهران تا پایان سال99/ گرانی تجهیزات کار را کُند کرده است

مدیرعامل مترو تهران گفت: خط 7متروی تهران احتمالا تا پایان سال99 تکمیل می‌شود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی امام  درباره روند تکمیل خطوط مترو به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: کار پیمانکار ساختمانی 9کیلومتر از خط6 تا آخر بهمن ماه و تکمیل تجهیزات نیز تا 25اسفندماه به پایان می‌رسد. 

وی ادامه داد: تجهیزات و کار ساختمانی خط7 با یکدیگر جلو می‌رود اما از آنجایی که با افزایش ناگهانی نرخ ارز، قیمت تجهیزات نیز بیشتر شده است، پیمانکار برای خرید آن‌ها دچار مشکل شده‌ است. اگر بخواهیم برای تجهیزات هزینه بیشتری پرداخت کنیم، علاوه بر بار مالی، نیاز به مجوزهایی هم داریم. 

مدیرعامل مترو تهران اضافه کرد: از آنجایی که تکمیل خطوط مترو نیز باید به سرعت انجام شود، با روند کند تامین مالی و مشکلات افزایش قیمت در تضاد است. دو ایستگاه میدان صنعت و تربیت مدرس حد فاصل نواب تا میدان صنعت و ایستگاه هلال احمر خط 7 تا پایان سال افتتاح خواهند شد. 14ایستگاه دیگر می‌مانند که تلاش می‌کنیم تا پایان سال98 تکمیل کنیم، اگرنه تا پایان99 تکمیل خواهند شد. 

او در پاسخ به این سوال که با شرایط مالی شهرداری، در نظر گرفتن خطوط جدید منتفی است، ضمن رد این فرضیه گفت: بازنگری طرح حمل و نقل ریلی به پایان رسیده و خط بعدی مترو خط 10است که از بزرگراه شهید بابایی، صدر، ارتش و سعادت‌آباد به سمت بزرگراه همت و وردآورد می‌رود. 

امام درباره تامین خط متروی نیاروان نیز اظهار کرد: در گذشته بنا بود تا متروی نیاوران از زیر خیابان موحد دانش رد شود که در حال حاضر کور شده است اما بنا داریم در صورت تایید شورای ترافیک، مسیر جدید را از بالای خیابان موحد دانش رد کنیم.