۰ نفر

شهردار تهران:

حذف طرح زوج و فرد از اول تابستان/افزایش ۹درصدی بودجه شهرداری تهران نسبت به سال گذشته

۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۵۸
کد خبر: 333860
حذف طرح زوج و فرد از اول تابستان/افزایش ۹درصدی بودجه شهرداری تهران نسبت به سال گذشته

شهردار تهران گفت:طرح زوج وفرد از اول تابستان حذف خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، پیروز حناچی،شهردار تهران،در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران گفت:رقم بودجه سال 98، 18 هزار و 930 میلیارد تومان است.3 سال سقف بودجه شهرداری تهران ثابت بوده و این رقم با وضعیت اقتصادی کشور رقمی واقع بینانه است و افزایش  آن متناسب با شرایط اقتصادی کشور بوده است.

وی ادامه داد:بر اساس لایحه بودجه تقدیمی به شورا 9 درصد سقف بودجه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.همچنین بخش هزینه‌ای 8 درصد، بخش تملک دارایی سرمایه ای 3 درصد، بخش تملک دارایی مالی 3 درصد و بخش بودجه شرکت ها نیز 11 درصد افزایش داشته است.

شهردار تهران با بیان اینکه 30 درصد بودجه حمل و نقل در لایحه بودجه 98 افزایش داشته است،اضافه کرد: این در حالی است که دست شهرداری خالی است. ما در حوزه حمل و نقل به 2 هزار واگن و 3 هزار اتوبوس نیاز داریم و تلاش می کنیم برای رشد در این حوزه از فاینانس استفاده کنیم.

 وی ادامه داد:در خصوص دیون و بدهی های دولت به شهرداری، سازمان حسابرسی در حال بررسی است. تاکنون 2 هزار و 200 میلیارد در این زمینه به توافق رسیده ایم. در خصوص موانعی که برای انتشار اوراق مشارکت وجود دارد نیز با بانکها مذاکرات ثمربخشی داشته ایم.

به گفته او؛ تصمیم گیری در رابطه با محدوده زوج و فرد از اول تابستان اجرایی می‌شود.در خصوص جزئیات به تصویب رسیده در رسانه های عمومی اطلاع رسانی خواهد شد.