۰ نفر

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد:

تصویب لایحه تعیین حق بهره‌برداری غرف بازارهای میادین میوه و تره‌بار

۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۰۹
کد خبر: 333816
تصویب لایحه تعیین حق بهره‌برداری غرف بازارهای میادین میوه و تره‌بار

اعضای شورای شهر تهران در نوبت عصر صدوبیست و یکمین جلسه شورای شهر لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین حق بهره برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهرداری تهران را بررسی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران دررابطه با این لایحه گفت: این غرفه‌ها هر چند وقت یک بار به مزایده گذاشته می‌شود.سازمان میادین حدود 241 بازار و میدان دارد که از این تعداد 219 بازار و 22 هستند و مجموعه غرفه آنها ۲هزار و ۵۰۰ عدد است.

وی اضافه کرد: دو درصد این غرفه‌ها (50 غرفه) در اختیار ایثارگران هستند و بقیه آنها برای عموم شرکت کنندگان به مزایده گذاشته می‌شود.

صدراعظم نوری در ادامه اظهار کرد: از آنجا که همه غرفه‌ها در یک سطح نیستند و به غرفه های ضعیف، متوسط و قوی تقسیم می شوند، از بعضی از آنها بیشتر استقبال می شود. در لایحه حاضر، پیشنهاد شده است تا غرفه ها به گونه‌ای به مزایده گذاشته شوند که غرفه‌های ضعیف و قوی در یک سبد ارایه شوند تا از این طریق غرفه‌های ضعیف بدون متقاضی نماند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در ادامه گفت: در سال 97 قیمت پایه‌ای برای مزایده پیشنهاد شده اما بهره برداری از برخی غرفه‌ها چند برابر قیمت مزایده بوده است. موقعیت برخی غرفه‌ها به گونه‌ای است که به راحتی با بیش از قیمت مزایده به بهره برداری و به سود می رسند. پیشنهاد جدید سازمان میادین در قالب تبصره 6 لایحه مطرح کرده این است که به شهرداری تهران (سازمان میادین و میوه تره بار) اجازه داده شود به منظور تاثیرگذاری لازم در جهت تعدیل قیمت‌ها و توزیع عادلانه و مناسب محصولات و کالاهای بازرگانی (خواربار و مواد پروتئینی) نسبت به تامین، توزیع و عرضه آنها از تولید کنندگان معتبر به صورت حجمی (سبدی وکارتونی) با رعایت اعمال تخفیفات ویژه و در نظر گرفتن حاشیه سود به صورت پایلوت در بخش بازرگانی برخی بازارهای منتخب برای مدت یک سال اقدام کند.

وی با اشاره به پیشنهاد دیگر مطرح شده در لایحه گفت: حق بهره برداری که به ایثارگران واگذار می‌شود از طریق مزایده باشد؛ چرا که مواردی داشته‌ایم که غرف به ایثارگران واگذار شده است اما آنها غرفه را با چند برابر قیمت به افراد دیگری داده اند.

صدراعظم نوری افزود: پیشنهاد بعدی این است که ایثارگرانی که در مزایده شرکت می‌کنند تا حق بهره برداری از غره به آنها واگذار شود به تایید اداره کل ایثارگران شهرداری برسند. 

در نهایت کلیات این لایحه با 17 موافق و بدون مخالف تصویب شد. ماده واحده این لایحه نیز با اصلاحاتی نظیر اضافه شدن "تایید اداره کل ایثارگران " به تصویب رسید.