۰ نفر

اعضای شورای شهر تهران موافقت کردند:

افزایش سالانه ١٢.٥درصد نرخ پارکینگ‌های عمومی

۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۰۵
کد خبر: 333815
افزایش سالانه  ١٢.٥درصد نرخ پارکینگ‌های عمومی

اعضای شورای شهر تهران با افزایش سالانه ١٢.٥درصد در نرخ پارکینگ های عمومی سطح شهر تهران موافقت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، اعضای شورای شهر تهران در نوبت عصر صدو بیست و یکمین جلسه علنی خود لایحه اصلاحیه مصوبات تعیین نرخ ورودیه و حق توقف پارکینگ های عمومی شهر تهران و تعیین نرخ توقف پارکینگ های عمومی  و نرخ عوارض پارک حاشیه ای را بررسی کردند.

محمد علیخانی در رابطه با این لایحه توضیح داد:آخرین نرخ تعیین شده توسط شورای شهر مربوط به سال 93 است و در شورای شهر چهارم لایحه ای از سوی شهرداری به اعضای این شورا داده می شود که با تغییر شورای چهارم به شورای پنجم مصادف می شود .

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: ما با شهرداری در این خصوص مکاتبه کردیم تا اگر اصلاح و نظری دارند به ما اعلام کنند، اما پاسخی نیامد با توجه به اینکه از سال 93 طی 4 سال نرخی تعیین نشده است، پیشنهاد کمیسیون این است که سالی ١٢.٥درصد به نرخ جداول مختلف موضوع این مصوبه که مربوط به محدودهای مختلف است اضافه شود و برای سال 98 مورد استفاده قرار گیرد.

محمود میرلوحی به عنوان مخالف این لایحه اظهار کرد: مساله پارکینگ اکنون در تهران به موضوعی بغرنج تبدیل شده است و نه شهرداری و نه بخش خصوصی به لحاظ صرفه اقتصادی به آن ورود نمی کند. ما در رابطه با وضعیت جایگاههای سوخت نیز همین شرایط را داریم .

شورای شهر تهران ادامه داد: اضافه شدن سالانه ١٢.٥درصد به این عوارض در واقع راه حل اصلی نیست و تنها مسکن است. کلید مساله پارکینگ نگاه اقتصادی به آن است .

شهربانو امانی به عنوان موافق لایحه ودر مخالفت با میرلوحی گفت: سال 1398 برای ما سالی سخت خواهد بود  و ما بایک عوارض بستن نمی توانیم مشکل پارکینگ شهر تهران را حل کنیم؛ ضمن اینکه مگامال ها استاندارد دارند و باید پارکینگ داشته باشند.

کلیات این لایحه با 18 موافق و بدون مخالف به تصویب رسید.

همچنین محمود میرلوحی پیشنهاد داد، ١٢.٥ درصد افزایش این نرخ ، تا 15 درصد افزایش داده شود. اما حسن رسولی در مخالفت با این پیشنهاد گفت: این لایحه در خصوص استفاده از پارکینگ های عمومی متعلق به شهرداری است که نرخ آنها از سال 93 تا 97 ثابت مانده است پیشنهاد ما هم این است که به ازای هر سال ، ١٢.٥ درصد به این نرخ افزوده شود.

محسن هاشمی نیز در واکنش به پیشنهاد محمود میرلوحی گفت: آقای میرلوحی کم کم به عنوان فردی که می‌خواهند خدمات را گران کنند در حال معروف شدن هستند الان هر نوع گران کردن همراهی با ترامپ محسوب می شود.

در ادامه پیشنهاد محمود میرلوحی با 7 موافق و 10 مخالفت رد شد.