۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

همه مصوبات صحن صبح شورای شهر تهران از زبان محسن هاشمی/افزایش نرخ طرح ترافیک در سال آینده فقط تا ١٥درصد

۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۳۵
کد خبر: 333811
همه مصوبات صحن صبح شورای شهر تهران از زبان محسن هاشمی/افزایش نرخ طرح ترافیک در سال آینده فقط تا ١٥درصد

رییس شورای شهر تهران به موضوع هزینه طرح ترافیک در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: این هزینه نسبت به سال ۹۷ اجازه ندارد تا بیش از ۱۵ درصد افزایش یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن هاشمی رفسنجانی امروز ظهر در پایان جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران به بیان مصوبات جلسه امروز شورای شهر پرداخت و اظهار کرد: ما تا پانزدهم بهمن فرصت داریم تا عوارض سال ۹۸ را جهت تردد در محدوده های طرح ترافیک تصویب کنیم و مقرر شد جلسه امروز تا ساعت ۵ بعد از ظهر ادامه داشته باشد تا همه دستورات نسبت به عوارض سال ۹۸ به پایان برسد.

وی ادامه داد: اولین موضوعی که امروز مورد بررسی قرار گرفت بودجه سال ۹۸ شهرداری بود که توسط شهردار تهران ارائه شد و این موضوع به زودی در یک فرصت یک ماهه در کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: موضوع بعدی عوارض تردد در محدوده های ممنوعه شهر تهران بود که نام آن به لایحه کاهش آلودگی هوا تغییر نام پیدا کرد و جزئیات آن با هماهنگی کمیسیون حمل و نقل، برنامه و بودجه و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به تصویب رسید.

هاشمی رفسنجانی در ادامه به موضوع ارزش افزوده در طرح های توسعه شهری اشاره کرد و گفت: این موضوع به اتمام نرسید و تنها یک ماده از ۵ ماده آن به تصویب رسید و بعد از ظهر امروز باقی موارد مورد بررسی قرار میگیرد.

وی همچنین به موضوع هزینه طرح ترافیک در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: این هزینه نسبت به سال ۹۷ اجازه ندارد تا بیش از ۱۵ درصد افزایش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عدم تناسب وضع عوارض در محدوده طرح ترافیک و توسعه حمل و نقل عمومی در تهران نیز گفت: شهر تهران نسبت به سایر شهرهای بزرگ امکانات خوبی را در مرکز شهر فراهم کرده است و تمام خطوطی که در مرکز شهر و محدوده طرح ترافیک قرار دارد خطوط مترو و بی آر تی از آن عبور میکند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ۴۶ ایستگاه مترو و ۶۰  کیلومتر از خطوط بی آر تی در محدوده ممنوعه تردد خودروها قرار دارد افزود: توسعه حمل و نقل در مرکز شهر در مقایسه با پاریس و لندن در وضعیت بهتری قرار دارد.

وی با بیان اینکه در صورتی که هزینه سوخت در تهران همانند شهرهایی همچون پاریس و لندن واقعی نیست اظهار کرد: در این صورت مردم کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کرده و به حمل و نقل عمومی روی می آوردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد ما معتقدیم تعداد واگن ها باید افزایش یابد و در این خصوص درخواست های جدی را داشتیم.