۰ نفر

معاون شهردار تهران:

فرمانداری مرجع تشخیص قانونی بودن مصوبات شورا نیست/ ارجاع نظر هیات تطبیق درصورت مخالفت با اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد

۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۳۵
کد خبر: 332679
فرمانداری مرجع تشخیص قانونی بودن مصوبات شورا نیست/ ارجاع نظر هیات تطبیق درصورت مخالفت با اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد

محسن پورسیدآقایی با اشاره به اخذ عوارض تردد در محدوده زوج و فرد طی سال جاری و اختلافاتی که در این زمینه وجود دارد، گفت: مرجع تشخیص قانونی بودن مصوبات شورای شهر راهور و فرمانداری تهران نیستند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، محسن پورسیدآقایی در پایان جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در خصوص اخذ عوارض تردد در محدوده زوج و فرد در سال جاری گفت: ما چیزی به نام عوارض زوج و فرد نداریم. کسانی که در روز موافق پلاک خود وارد طرح زوج و فرد شوند، عوارضی پرداخت نمی کنند.

وی در خصوص سخنان معاون فرماندار تهران درباره اینکه پیشنهاد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر اخذ عوارض تردد در محدوده زوج و فرد در سال جاری در ابتدای سال رد شده بوده گفت: پیشنهادی که ما داده بودیم و از سوی فرمانداری تهران رد شد این بود که خودروها در روز موافق پلاک خود هم عوارض پرداخت کنند و در واقع طرح زوج و فرد حذف شود. در گذشته اینگونه بود که اگر کسی در روز مخالف پلاک خود وارد طرح زوج و فرد می شد باید طرح ترافیک خریداری می‌کرد. پیشنهاد اولیه در فرمانداری تهران رد شد.

پورسید آقایی ادامه داد: ما امسال هم همین کار را کردیم و از کسانی که بدون خرید طرح ترافیک در روز مخالف پلاک خود وارد طرح زوج و فرد می شوند عوارض دریافت کردیم. سال گذشته عوارضی ثبت نمی شد و افراد تنها جریمه می‌شدند اما امسال رویه شورای شهر عوض شد و اگر کسی در محدوده زوج و فرد یا محدوده ترافیک مرکزی وارد شود و تخلف کند می بایست عوارض پرداخت کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: حتی در فرمانداری تهران هم آن زمان این ایرادها مطرح شد و برخی می‌گفتند فقط پلیس جریمه بگیرد و عوارض از سوی شهرداری دریافت نشود اما در نهایت تایید کردند که شهرداری هم عوارض دریافت کند و کسانی که عوارض را پرداخت نکنند به شهرداری بدهکار شوند .

پورسیدآقایی ادامه داد: فرمانداری تهران یکی از اعضای هیئت تطبیق است و مخالفت معاون فرماندار معیار نهایی برای تصمیم گیری در خصوص اخذ عوارض در  محدوده زوج و فرد محسوب نمی‌شود.

وی تاکید کرد: اگر هیات تطبیق به مغایرت اقدام شهرداری با مصوبه رای دهد، موضوع باید به هیات حل اختلاف وزارت کشور ارجاع شود. همان مراجع قانونی که اختیار تصویب دارند، حق تفسیر و نظر دادن هم دارند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد امسال اجرا می شده است، گفت: اگر این کار غیرقانونی بوده چرا اخیرا سروصدا کرد؟

وی درخصوص اظهارنظر کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر هم گفت: این کمیسیون حداقل هیچ پاسخ منفی به شهرداری نداده است.

پورسیدآقایی همچنین درخصوص نظراتی که از سوی راهور اظهار شده است، گفت: آیا واقعا مرجع تشخیص قانونی بودن مصوبات شورا پلیس راهور است؟ ایا معاون فرماندار مرجع تشخیص است؟