۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

موافقت شورا با بخشودگی جرایم تردد کنندگان در محدوده طرح ترافیک/ اقدام غیرقانونی شهرداری در واگذاری بوستان ولایت

۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۲۸
کد خبر: 332675
موافقت شورا با بخشودگی جرایم تردد کنندگان در محدوده طرح ترافیک/ اقدام غیرقانونی شهرداری در واگذاری بوستان ولایت

اعضای شورای شهر تهران با بخشودگی جرایم ترددکنندگان در محدوده طرح ترافیک شهر تهران موافقت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، صدو بیستمین جلسه شورای شهر تهران امروز سه‌شنبه 9بهمن‌ماه در صحن شورای شهر تهران برگزار شد. در این جلسه بعد از تصویب  تفویض بخشی از اختیارات شرکت واحد اتوبوسرانی به شهردار تهران، شورا وارد بررسی جزییات « لایحه تعیین عوارض تردد شبانه وسایل نقلیه باری در محدوده کامیون ممنوع شهر تهران در سال 98» شدند که یک فوریت آن جلسه گذشته به تصویب رسید.

در حین بررسی ماده یک این لایحه حجت نظری،عضو شورای شهر تهران گفت نمی‌شود که از وسایل نقلیه باری هم پلیس جریمه بگیرد و هم شهرداری تهران عوارض. از یک فعل نباید دو بار هزینه اخذ شود و در نتیجه اخذ عوارض توسط شهرداری باید حذف شود.

ابراهیم امینی، دیگر عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت: این پیشنهاد که برای فعل واحد نمی‌توان دو هزینه بر افراد متخلف تحمیل کرد فاقد وجاهت قانونی است، زیرا جریمه مجازات فرد متخلف است و ماهیتا با عوارض متفاوت است. به‌عنوان مثال در تخلفات ساختمانى نمی‌توان گفت اگر فرد خاطی جریمه شد، عوارض قانونی را نباید بپردازد.

وی ادامه داد:  برای ورود به محدوده طرح ترافیک یا زوج و فرد باید جریمه بیش از عوارض باشد، ولی وقتی جریمه کمتر از عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک باشد و از فرد متخلف عوارض نیز اخذ نشود، مخالف روح قانون است و در عمل منجر به این نقیصه می‌گردد که شهروندان قانون‌مندی که عوارض خود را به‌موقع پرداخته‌ کرده‌اند، متحمل هزینه‌ی بیشتری شوند و در نهایت به ترویج قانون‌شکنی می‌انجامد.

در ادامه حجت نظری پیشنهاد خود را پس گرفت.

همچنین در جریان این لایحه مقرر شد شهرداری تهران وسایل نقلیه‌ای که دیون آن‌ها بیش از 10میلیون ریال است، چهت توقف خودروها به پلیس راهور معرفی کند. این بند پیشنهاد محمد علیخانی،رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بود که جایگزین تبصر 1ماده دوم این لایحه شد.

در نهایت جزییات این لایحه با رای اعضا به تصویب رسید.

چراغ سبز اعضای شورا به بدهکاران عوارض تردد

در ادامه اعضای شورای شهر تهران وارد بررسی لایحه « اعطای تخفیف جهت بدهکاران عوارض تردد در محدوده ممنوعه شهر تهران» شدند.

محمدعلیخانی،رییس کمیسیون حمل  ونقل شورای شهر تهران ضمن تایید این لایحه پیشنهاد داد که در محدوده ممنوعه شهر تهران، تبدیل به محدوده طرح ترافیک شود، که این پیشنهاد با موافقت اعضای شورای شهر تهران روبرو نشد.

همچنین بهاره آروین، نماینده کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران،مطابق با نظر این کمیسیون لایحه را رد کرد و گفت: که این اقدام ما باعث می‌شود حتی کسانی که به موقع پرداخت کرده‌اند، در سالهای بعد به امید تخفیف آخرسال، از پرداخت به موقع آن صرف نظر کنند.

اما در نهایت اعضای شورای شهر تهران به کلیات این لایحه رای و آن را مصوب کردند.

اقدام غیر قانونی  شهرداری تهران در واگذاری برخی قسمت های جنوبی و غربی اراضی بوستان ولایت

 همچنین در این جلسه زهرا نژاد بهرام، عضو شورای شهر تهران تذکری را درباره واگذاری بوستان ولایت از سوی شهرداری تهران مطرح کرد.

او گفت که طی سال های اخیر شهرداری تهران به صورت غیر شفاف و غیر قانونی نسبت به واگذاری برخی قسمت های جنوبی و غربی بوستان ولایت به برخی نهادها و دستگاه ها اقدام کرده که این امر خود به مانعی برای اتخاذ تصمیم متناسب برای اراضی بدل شده است.