۰ نفر

حاشیه‌های اخذ عوارض از طرح زوج و فرد ادامه دارد:

پورسیدآقایی: کمیسیون حقوقی و نظارت دریافت عوارض را تایید کرده است/ امینی: کمیسیون هیچ اظهار نظری نکرده است

۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲
کد خبر: 332625
پورسیدآقایی: کمیسیون حقوقی و نظارت دریافت عوارض را تایید کرده است/ امینی: کمیسیون هیچ اظهار نظری نکرده است

رییس شورای شهر تهران گفت:قانون اخذ عوارض از ترددکنندگان در محدوده طرح و زوج و فرد، از آن دسته قانون‌های نامانوسی است که باید ۴ زن و ۲مرد بشینند و آن را تفسیر کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، محسن هاشمی،رییس شورای شهر تهران در واکنش به حاشیه‌های مرتبط با اخذ عوارض از طرح زوج و فرد گفت: قانون اخذ عوارض از ترددکنندگان در محدوده طرح و زوج و فرد،از آن دسته قانون‌های نامانوسی است که باید ۴تا زن و ۲مرد بشینند و آن را تفسیر کنند.

وی ادامه داد: جلسه‌ای با معاونت حمل و نقل و‌کمیسیون حمل و‌نقل خواهیم گذاشت تا موضوع را بررسی کنیم

محمد علیخانی،عضو شورای شهر تهران نیز،در جمع خبرنگاران اظهار کرد:دریافت عوارض غیر قانونی است و معاونت حمل و نقل اشتباه تفسیر کرده است.اگر شهرداری پول مردم را بازنگرداند،شهروندان می‌توانند شکایت کنند

محسن پورسید آقایی،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران،نیز در جمع خبرنگاران توضیح داد:اخذ عوارض از محدوده های ترافیکی با جریمه پلیس و موضوع جداگانه است.پلیس تا برج 9 خودرویی را برای ورود به محدوده زوج و فرد جریمه نکرده که این مربوط به دستگاه های نظارتی پلیس است اما ما از محدوده زوج و فرد عوارضی نمی گیریم، این موضوع در فرمانداری مورد اعتراض قرار گرفت و حذف شد.

وی ادامه داد:خودروهایی که با پلاک مخالف وارد مجدوده زوج و فرد می شوند باید طرح ترافیک بخرند، ما در خصوص شفاف سازی این قانون به رئیس شورای شهر نامه ای نوشتیم و درخواست کردیم این قانون را شفاف کنند.در صحبتی شفاهی با یکی از اعضای کمیسیون نظارت، آنها اعلام کردند تفسیر ما درست است.

این ادعای پورسیدآقایی در حالی است که ابراهیم امینی رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران پیش از این اعلام کرده بود هیچگونه اظهار نظر رسمی در این خصوص نکرده و جلسه کمیسیون در این رابطه به نتیجه مشخصی نرسیده است.

پورسید آقایی در واکنش به این ادعا نیز گفت: خب کمیسیون نظارت نظر خود را مکتوب به ما اعلام کند!