۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کدام بازنشسته‌ها از شهرداری تهران نرفته‌اند؟

۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۸
کد خبر: 332466
کدام بازنشسته‌ها از شهرداری تهران نرفته‌اند؟

اعضای بازنشسته هیات مدیره برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری بعد از گذشت چندماه از قانون منع به کارگیری بازنشستگان هنوز دل رفتن ندارند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ بعد از رفتن محمدعلی افشانی شهردار بازنشسته تهران، تب و تاب جوان‌گرایی در شهرداری تهران فروکش کرد. انگار این قانون آمده بود که فقط افشانی را با خود ببرد. غیر از مدیرانی که به زور رسانه‌ها با صندلی خود خداحافظی کردند، برخی دیگر با پنهان شدن در حاشیه‌ای امن و به دور از هیچ اما و اگری، از طریق لابی با مدیر بالادستی، به کار خود ادامه دادند.

البته در این میان ابراهیم شیخ، معاون منابع مالی و انسانی شهرداری تهران نیز، با اصرار اعضای شورای و رسانه‌ها هم، تن به انتشار لیست بازنشسته‌هایی که رفتتند و آن‌هایی که ماندند،  نداد ؛ تا همین امروز که بنا بر بررسی‌های خبرنگار اقتصادآنلاین، بسیاری از اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری همچنان بر آن راه که بودند، هستند و معاون گوشه‌نشین شهردار، توان در افتادن با آن‌ها را ندارد.

مطابق با قانون، اعضای هیئت مدیره چه موظف و چه غیر موظف مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند و در این بین شاید بتوان به محمد حقانی، عضو هیئت مدیره شرکت خدماتی فروشگاه شهروند،عبدالعلی دهقان،عضو هیئت مدیره سازمان ورزش، ظفر افشون، عضو هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، رحمت‌الله خسروی،عضو هیئت مدیره سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و مهدی تابشیان،سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران اشاره کرد.

البته از آنجایی که معاون منابع انسانی شهرداری تهران تاکنون راجع به افراد بازنشسته مانده و رفته مصاحبه‌ای نکرده و اطلاعاتی در اختیار اعضای شورای شهر تهران قرار نداده است، می‌تواند منکر تمام این ادعاها شود، اما سامانه شفافیت شهرداری تهران هنوز می‌گوید که این افراد مانده‌اند. در غیراین صورت قطعا این معاونت، در جهت اثبات شعار مدیریت شهری جدید که شفافیت است، باید نسبت به  به روز کردن اطلاعات این سامانه اقدام کند و تمام حدس و گمان‌ها را از بین ببرد. هرچند در اینکه برخی از اعضای هیئت مدیره مانده‌اند و قصد رفتن نیز ندارند، شکی نیست و اصرار آن‌ها بر ماندن، محرز است. آنچه که مهم است، مشخص کردن روزی برای پاسخگویی معاون ساکت و گوشه‌نشین منابع انسانی شهردار است و  این که آیا شیخ به عنوان مدیری که باید این قانون را اجرا می‌کرده و نکرده، جایی در اجرای عدالت علی‌وار شهرداری تهران دارد یا نه؟