۰ نفر

واگن‌های جدید مترو تیرماه سال آینده وارد خطوط می‌شوند

۱ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۵۷
کد خبر: 330969
واگن‌های جدید مترو تیرماه سال آینده وارد خطوط می‌شوند

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: واگن‌های جدید مترو تیرماه سال آینده وارد خطوط می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین، فرنوش نوبخت با بیان اینکه خطوط متروی تهران برای سرفاصله دو دقیقه ای طراحی شده اند که تاکنون عملاً محقق نشده است، گفت: یکی از دلایل این موضوع کمبود واگن و دیگری پیش نیازهای فنی است.

وی با اشاره به اینکه خط ۳ مترو تهران در شمال و جنوب خط فاقد پارکینگ است که احداث این پارکینگ نیز در برنامه قرار دارد، یادآور شد: اگر بتوانیم تعدادی از واگن های مورد نیاز را تامین کنیم و در کنار آن کمبود امکانات نیز برطرف شود، می توانیم به کاهش سرفاصله قطارها امیدوار باشیم.   

نوبخت با بیان اینکه برای راه اندازی خط ۶ به چهار رام قطار نیاز داریم، گفت: اولویت شرکت بهره برداری برای به کارگیری قطار جدید، خط ۷ است چرا که در حال حاضر این خط با فاصله حرکت هر ۱۵ دقیقه یک قطار سرویس ارائه می کند و برای کاهش آن به ۳ رام قطار نیاز داریم.

به گفته وی از ۷۰ واگن مترو که شامل ۱۰ رام قطار است، خرداد یا تیرسال آینده  یک رام آن وارد چرخه بهره برداری می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: در صورت تامین قطار و افزایش تعداد قطارهای خط فرودگاه تعداد سرویس های این مسیر نیز افزایش پیدا خواهد کرد،  البته کاهش یک دقیقه ای سرفاصله در خطوط شش گانه مستلزم تامین ۱۰ رام در خط ۱، هشت رام در خط ۲ و شش رام در خط ۴ است.  

وی با اشاره به اینکه پس از کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط ۳ و ۴ متروی تهران، این زمان در خط ۲ هم کاهش یافت، افزود: فاصله حرکت قطارها در خط ۳ تا دی ماه سال ۹۶ هر ۱۸ دقیقه یک قطار در نیمه شمالی و هر ۱۰ دقیقه یک قطار در نیمه جنوبی بود.

نوبخت گفت: از دی ماه ۹۶ این فاصله را به ۹ دقیقه رساندیم و از روز شنبه هشتم دی ماه ۹۷ نیز با استفاده از حداکثر توان تا جایی که محدودیت ها و شرایط عمرانی و فنی امکان اجازه می داد این زمان را به  ۷ و نیم دقیقه کاهش دادیم.