۰ نفر

در صحن شورا اتفاق افتاد؛

حاشیه‌های حذف تبصره‌ای در خصوص ستاد توان‌افزایی

۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۴۰
کد خبر: 330385
حاشیه‌های حذف تبصره‌ای در خصوص ستاد توان‌افزایی

در بررسی برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران حاشیه‌هایی در خصوص حذف تبصره‌ای در ماده 72 در خصوص ستاد توان‌افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد اتفاق افتاد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در صد و هفدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که به صورت فوق‌العاده برای بررسی برنامه سوم توسعه شهر برگزار شد ماده 72 آن مبنی بر اینکه شهرداری موظف است به منظور بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد فعال شهری در حوزه‌های تصمیم‌سازی، برنامه‌ریزی، اجرا و دیده‌بانی نسبت به ایجاد سازوکار شفاف جهت تعامل دوسویه، مدیریت شهری و نهادهای مردمی اقدام کند.

این ماده تبصره‌ای با این عنوان داشت که آیین‌نامه شاخص‌های ارزیابی عملکرد و رتبه‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه مدیریت شهری و چگونگی تخصیص تسهیلات اعتبارات و امتیازات به آنها در 6 ماه نخست سال اول برنامه تدوین و به تأیید ستاد توان‌افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد شورا برسد.

چند تن از اعضای شورا درخواست حذف این تبصره را داشتند که با 9 رأی موافق و 8 رأی مخالف این تبصره حذف شد. 

در ادامه بررسی محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، گفت: با حذف این تبصره از وظایف حجت نظری رئیس ستاد توان‌افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد کم کردیم که البته کاری هم در این ستاد انجام نمی‌شود. 

در ادامه حجت نظری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت: دوستان مخالف رانت از روی لجاجت این تبصره را حذف کردند و بر چه اساسی باید این تبصره رد می‌شد. 

در ادامه ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز خطاب به نظری، گفت: این چه حرفی است که می‌زنید شما نظر خودتان را داشتید و هر یک از اعضا نظر خود را دارند. 

در نهایت ماده 72 با 15 رأی موافق به تصویب رسید.