۰ نفر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سازمان در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

بنیاد شهید آتش‌نشانان را شهید محسوب نمی‌کند

۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۴۹
کد خبر: 330340
بنیاد شهید آتش‌نشانان را شهید محسوب نمی‌کند

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی، بنیاد شهید آتش‌‎نشانانی که در حین عملیات جان خود را از دست می‌دهند، شهید محسوب نمی‌کند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ مهدی داوری دولت آبادی در پاسخ به این سوال که آیا آتش نشانانی جزو مشاغل سخت محسوب می‌شوند یا نه، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: بله؛ همان‌طور که استحضار دارید سال 92 مصوبه‌ کمیسیون اصل 138 قانون اساسی، شغل آتش‌نشانی تهران را جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب کرد و طبق آیین‌نامه‌ی اجرایی  این کمیسیون  5 سال سنوات ارفاقی به آتش‌نشان داده می‌شد.

وی ادامه داد:  با توجه به اینکه هزینه‌ زیادی را یک بازنشستگی پیش از 30 سال برای سازمان داشت، در طی این چند سال در ردیف‌های اعتباری سازمان دیده نمی‌شد.خوشبختانه ردیف اعتباری  این موضوع برای سال 98 در شهرداری تهران مصوب شده و اگر در شورا هم تصویب بشود، ما سال آینده برای اجرای این قانون مشکلی نخواهیم داشت.

داوری دولت‌آبادی در پاسخ به این سوال که کف حقوق و سقف حقوق بازنشستگان چقدر خواهد شد، گفت:سقفی نیست؛ طبق آیین‌نامه‌ سازمان بازنشستگی شهرداری تهران،اغلب آتش‌نشان‌هایی که بیمه‌ شهرداری تهران هستند، صندوق بازنشستگی هزینه‌ای  از ما دریافت می‌کند که آن هزینه‌ها قابل‌توجه است و هر کسی بسته به شرایط خدمتی‌ رقم متفاوتی را دریافت می‌کند. خوشبختانه امسال موافقت شده این هزینه‌ها پرداخت بشود. سقف و کفی دیده نشده؛ بلکه هر چقدر که هزینه‌ها باشد، پرداخت می‌شود.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا آتش‌نشان‌هایی که در عملیات جان خودشان را از دست می‌دهند، شهید خدمت حساب می‌شوند، یا طبق قانونی که در بنیاد شهید است، شهید محسوب می‌شوند، اظهار کرد: نه بنیاد شهید آن‌ها را به عنوان شهید قبول نمی‌کند ولی شهدای خدمت محسوب می‌شوند و طبق مصوبه‌ای که آخرین اصلاحات آن در تابستان سال 95 اتفاق افتاد، امتیازاتی به خانواده‌های شهدای تعلق می‌گیرد که سازمان متعهد به اجرای آنهاست و درباره شهدای پلاسکو و قبل‌تر از آن هم به‌طور صد درصدی اجرا شده است.