۰ نفر

رییس کمیسیون سلامت محیط‌زیست شورای شهر تهران؛

عوارض تردد حمل و نقل باید صرف محیط‌زیست شود

۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۱۹
کد خبر: 329435
عوارض تردد حمل و نقل باید صرف محیط‌زیست شود

رییس کمیسیون سلامت محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت:عوارضی که از تردد خودروها اخذ می‌شود باید مستقیما در محیط‌زیست هزینه شود زیرا همه ضرر و زیان آن متوجه محیط‌زیست است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد که تا تبصره ١بند ٦(بند ٦:افزایش سهم پیاده و دوچرخه از سفرهای درون شهری و اجرای طرح دوچرخه اشتراکی،احداث پیاده‌راه و‌مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در معابر مستعد شهریتبصره ۱۵۰درصد منابع حاصل از عوارض تردد خودروها در مناطق مرکزی شهر پس از کسر عوارض حمل و نقل ریلی،به اهداف بندهای ۳تا ۶این ماده در موضوع ارائه کمک‌های فنی و اعتباری اختصاص می‌یابد.)حذف شود.

زهرا صدراعظم نوری،رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت:عوارضی که از تردد خودروها اخذ می‌شود باید مستقیما در محیط‌زیست هزینه شود زیرا همه ضرر و زیان آن متوجه محیط‌زیست است.

پورسیدآقایی،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز اظهار کرد: در بودجه ۹۷، پیش‌بینی شد۱۸۰میلیارد تومان از بودجه شهرداری صرف کمک‌های فنی و اعتباری محیط‌زیست شود اما چون شهرداری مشکل مالی دارد،این موضوع اولویتش نبوده و تحقق بودجه آن صفر است.

وی ادامه داد:در این بند مقداری از عوارض به این موضوع اختصاص پیدا می‌کند و در عین حال وقتی صندوق توسعه محیط‌زیست ایجاد شد،همین بند را در بودجه این صندوق می‌آوریم.

در نهایت به پیشنهاد محمد علیخانی،عضو شورای شهر تهران، با افزودن عبارت («از تاسیس صندوق توسعه فضای سبز» عوارض حمل و نقلی به محیط‌زیست داده شود)محمد سالاری پیشنهاد خود را پس گرفت.