۰ نفر

حذف باقلوایی نام شهرری از برنامه سوم توسعه شهرداری تهران

۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹
کد خبر: 328828
حذف باقلوایی نام شهرری از برنامه سوم توسعه شهرداری تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان تصویب جزئیات برنامه سوم توسعه شهر تهران در خصوص عدم ذکر نام شهر ری و تجریش در برنامه حاشیه ای داشتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان یکصد و سیزدهمین جلسه خود پس از تصویب کلیات برنامه سوم شهرداری تهران به بررسی پیشنهادات در خصوص جزئیات آن پرداختند.

 حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران که همواره بر درج نام شورای اسلامی شهر تهران و ری و تجریش تاکید دارد، در جریان بررسی برنامه، در خصوص حذف نام شهر ری از کنار نام تهران در برنامه به رئیس شورای شهر اعتراض کرد و گفت: در زمانیکه قالیباف شهردار تهران بود و احمدی نژاد  رئیس‌جمهور،  این دو نفر یک دعوای حیدری صفدری با یکدیگر به راه انداختند قالیباف می خواست برای شهرری شهردار انتخاب شود و رئیس جمهور هم قصد داشت شهرری را مستقل کند.

وی گفت: در پی این درگیریها بندی به ماده ۱۲ قانون شوراها اضافه شد و برای شهرری شهردار انتخاب کردند .

خلیل آبادی با بیان اینکه شهرها و روستاها با  ۲۰ هزار نفر جمعیت دارای شورا هستند،  گفت: شهرری تنها شهری است که با داشتن سابقه تاریخی هشت ساله هنوز شورای شهر ندارد.

 وی گفت: در حال حاضر با این موضوع کاری ندارم اما قرار شد نام شهر ری و تجریش در کنار نام تهران درج شود اما شما ما را با یک کاکائو خام کردید و گفتید که مینویسیم حوزه انتخابیه تهران ری شمیران.

وی ادامه داد: شما مانند عهد قاجار که نام خانم ها را نمی آوردند اسم شهر ری را نمی آورید.

خلیل آبادی تأکید کرد : کمی مدرن شوید، هویت شهر ها را از بین نبرید در شرایطی که در تهران به دنبال آن هستیم که هویت محلات را حفظ می‌کنیم چرا هویت شهر ری را نادیده بگیریم.

 در میان محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کاکائو محصولی که از خارج به کشور وارد می‌شود گفت :باید بگوییم با باقلوا شما را گول زدیم که ایرانی است، بهتر است .