۰ نفر

شهردار تهران اعلام کرد؛

تهران برای خطوط کنونی به 2هزار واگن دیگر نیاز دارد/ انعقاد قرارداد با یک شرکت چینی و واگن‌سازی داخلی برای ساخت 376واگن

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۱۳
کد خبر: 327719
تهران برای خطوط کنونی به 2هزار واگن دیگر نیاز دارد/ انعقاد قرارداد با یک شرکت چینی و واگن‌سازی داخلی برای ساخت 376واگن

شهردار تهران گفت: برای اینکه تهران مترو تهران بتواند روزانه 7 میلیون سفر موثر داشته باشد نیاز به 2 هزار واگن دیگر دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، پیروز حناچی با بیان اینکه در حال حاضر 2.5 سفر درون شهری با مترو انجام می‌شود، گفت: باید این میزان به 7 میلیون سفر افزایش پیدا کند. قطعا جلوگیری ازآلودگی هوا با کاهش استفاده از حمل و نقل شخصی میسر می شود و مترو به عنوان اثربخش ترین مُد حمل و نقل عمومی باید توسعه پیدا کند.

وی گفت: در خطوط کنونی مترو باید در کنار هزار و 350 واگن، 2 هزار واگن دیگر هم داشته باشیم و هر نوع فعالیتی که در حال حاضر انجام می دهیم جهت تامین کسری واگن های مترو است.

حناچی با بیان اینکه مونتاژ واگن های مترو تهران به وسیله یک شرکت خصوصی واگن سازی در کشور انجام می‌شود، اضافه کرد: سپردن پروژه هایی از این قبیل به تمام شرکت های خصوصی در کشور باید مورد توجه سایر شهرداری های کلان شهرها نیز قرار بگیرد.

شهردار تهران ادامه داد: اگر بخواهیم بهره برداری واگن سازی و تجهیز کردن مترو را به بخش خصوصی بسپاریم و هزینه بلیت مترو را واقعی بکنیم قیمت بلیت بسیار بیشتر از حال حاضر خواهد بود.

دلیل غیبت شهرداران اسبق تهران در نشست با حناچی/ امروز عروسی پسر قالیباف است

وی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به نشستی که با شهرداران اسبق تهران داشت، گفت: شرایط حال حاضر تهران با دهه 60 قابل مقایسه نیست و من فقط سعی کردم که از تجربیات شهردارانی که حضور داشتند استفاده کنم.

حناچی در پاسخ به این سئوال که چرا قالیباف و احمدی نژاد در این نشست حضور نداشتند، افزود: امروز عروسی پسر آقای قالیباف بود و به ایشان تبریک می گوییم. به همین خاطر نتوانستند در این نشست حضور پیدا کنند. مادر آقای ملک مدنی نیز در بیمارستان بود و ما هم توقع نداشتیم که ایشان تشریف بیاورند. با آقای احمدی نژاد نیز تماس گرفتیم اما ایشان در این نشست حضور نیافته است.