۰ نفر

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

هر سال باید ۱۰درصد وابستگی سازمان‌های شهرداری به ستاد کم شود/ زیرمجموعه‌های شهرداری درآمد ندارند

۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۳۹
کد خبر: 327421
هر سال باید ۱۰درصد وابستگی سازمان‌های شهرداری به ستاد کم شود/ زیرمجموعه‌های شهرداری درآمد ندارند

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران؛باید سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری، سالانه 10 درصد وابستگی‌شان به بودجه شهرداری تهران کم بشود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ مجید فراهانی در پاسخ به این سوال با توجه به بدهی‌های شهرداری تهران آیا، شهرآفتاب واگذار می‌شود یا نه به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: براساس آخرین گزارشی که ما از شهرداری تهران گرفتیم؛ حدود 56 هزار میلیارد تومان مجموع بدهی های شهرداری تهران است. اگر ما بودجه شهرداری را 17 هزار میلیارد تومان بدانیم؛ نزدیک به 12 هزار میلیارد تومان بودجه ضروری و اجتناب ناپذیر و حدود به 5 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های توسعه شهری و پرداخت به مودیان مالیاتی، دولتی و همچنین طلبکاران دولتی، بخش خصوصی و بانکی است.

وی ادامه داد: در این شرایط یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید دنبال کنیم بحث خروج شهرداری از تصدی‌گری است. امروز بسیاری از پروژه‌های بزرگ شهری امکان واگذاری به بخش خصوصی را دارد. مثل شهر آفتاب که نزدیک به سه هزار میلیارد تومان در آن هزینه شده و همچنان باید هزینه‌های گزاف دیگری در آن صورت بگیرد. می توانیم در قالب یک شرکت مشترک با شرکت بین المللی نمایشگاه‌ها، از رقابت منفی بین این دو جلوگیری شود و هزینه ها کاهش پیدا کند.

فراهانی با بیان اینکه  باید بسیاری از پروژه‌هایی که در وظایف ذاتی شهرداری تهران نیست، واگذار شود، اظهار کرد: شهرداری تهران امروز حدود 400 مجموعه ورزشی دارد که کمک مالی دریافت می‌کنند، بسیاری از آن‌ها می‌تواند به بخش خصوصی واگذار شود.

فراهانی اضافه کرد: به همین دلیل مصوب کردیم که شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری که امروز بیش از سه هزار میلیارد تومان از بودجه های شهرداری تهران را دریافت می کنند و کمتر از 300 میلیارد تومان (یعنی کمتر از 10 درصد) به عنوان درآمد آن‌ها به شهرداری بازمی‌گردد؛ سالانه 10 درصد وابستگی‌شان به بودجه شهرداری تهران کم بشود.