۰ نفر

دبیر کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

خطر گود رها شده مجاور مرکز همایش‌های برج میلاد جدی است/ غفلت معاون فنی و عمرانی شهردار تهران

۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۳۲
کد خبر: 326274
خطر گود رها شده مجاور مرکز همایش‌های برج میلاد جدی است/ غفلت معاون فنی و عمرانی شهردار تهران

به گفته دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران؛ گود مجاور مرکز همایش‌های برج میلاد تهران هم به لحاظ ایمنی و هم به لحاظ مجاورت در کانون جمعیت مناسبتی در مرکز همایش‌های برج میلاد، خطرناکترین گود موجود در شهر تهران است که متأسفانه به حال خود رها شده است.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محمدعلی کرونی در پاسخ به این سوال که سرانجام ایمن‌سازی گود برج میلاد چه شد، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: متأسفانه نه تنها اقدامات تکمیلی جهت ایمنی گود انجام نشده بلکه ابزار پایش و کنترل نیز از محل گود جمع آوری شده و قریب به 2 سال است که هیچگونه نظارتی بر رفتار سازه ای جداره‌های گود صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که عوامل تشدید خطر از جمله مشاهده رطوبت و نفوذ آب در جداره‌ها به همراه برگزاری کنسرت‌های متعدد در مرکز همایشهای برج میلاد به ظرفیت 1700 نفر، باعث تشدید فشار در ساختمان جانبی گود می‌شود و باید به‌صورت ضرب‌العجل اقدام فوری و پیش بینی‌های لازم انجام شود.

به گفته کرونی؛ سیستم نیلینگ و سازه نگهبان گود مجاور مرکز همایشها حتی با فرض اجرای صحیح، حداکثر دارای 2 سال عمر مفید است  که با احتساب 6 سال از اجرا به قاطعیت می‌توان مدعی شد که سیستم فوق دارای هیچگونه عملکردی در خصوص ایمنی نیست.

دبیر کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه تعیین تکلیف ساخت و ساز فاز 2 برج میلاد به خاطر اختلافات پیرامون نحوه اجرا و قدرالسهم مابین شهرداری تهران و بنیاد تعاون ناجا  قریب به 6 سال به طول انجامیده و تاکنون به نتیجه نرسیده است،اظهار کرد: بالتبع گودبرداری انجام شده نیز از لحاظ مسائل ایمنی تقریباً رها شده و این معظل اسیر روند اداری و اطاله زمان شده است.

او تاکید کرد: لازم است شهرداری تهران در اسرع وقت نسبت به ایمن سازی گود مجاور مرکز همایشهای برج میلاد تهران و انجام عملیات پایدارسازی اقدام کند تا نسبت به بروز یک فاجعه از ابعاد ملی و بین المللی جلوگیری شود.