۰ نفر

معاون مالی و اقتصاد شهرداری منطقه چهار خبر داد:

پرداخت 300میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران/استفاده از منابع غیرنقد درکاهش بدهی مالی شهرداری به شهروندان

۱۰ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۵۸
کد خبر: 325919
پرداخت 300میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران/استفاده از منابع غیرنقد درکاهش بدهی مالی شهرداری به شهروندان

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری منطقه چهار با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای پرداخت بدهی های پیمانکاران از سال های گذشته گفت: در دوره گذشته مدیریت شهری تهران حدود سه هزار و 320 میلیارد ریال تا پایان سال 1396 در اسناد منطقه چهار به عنوان دیون باقیمانده بود که با همکاری اداره کل امور مالی شهرداری تهران و از طریق وجوه اختصاصی به این منطقه در سال جاری تا کنون حدود 300 میلیارد ریال از این بدهی ها پرداخت شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، "زهرا پیروزی " بابیان این مطلب افزود: همچنین دیون پیمانکارانی که بدهی آن ها بالغ بر 10 میلیارد ریال بود با برنامه ریزی های صورت گرفته پرداخت آنها از طریق واگذاری املاک ریز دانه و یا پروژه های مشارکتی آماده بهره برداری از جمله پروژه" مبل هنگام" که 470 میلیارد ریال بوده ، در دستور کار قرار گرفت. 

پیروزی با ابراز امیدواری از بازگشایی سیستم غیر نقد گفت: با بازگشایی سیستم غیر نقد تلاش می شود از طریق واگذاری املاک و منابع غیر نقدی که در منطقه چهار موجود است، بخش دیگری از مطالبات پیمانکاران با همکاری شرکت های کارگزاری و با تخصیص خزانه غیر نقد پرداخت شود.

وی با اشاره به پتانسیل های این منطقه در حوزه غیر نقد گفت: یکی از مهمترین پتانسیل های منطقه چهار وجود مؤدیانی است که به ازای چک های برگشتی و عوارض تمایل به پرداخت غیر نقد دارند و خوشبختانه سامانه خزانه غیر نقد راهکارهایی را برای انجام این کار محقق کرده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری منطقه چهار از مجموعه اتحاد به عنوان دیگر منابع غیر نقد یاد کرد و گفت: این مجموعه با ارزش بالغ بر 1000 میلیارد ریال این امکان را به شهرداری منطقه چهار می دهد تا بتواند بخشی از دیون پیمانکاران منطقه را پرداخت نماید.

وی افزود: از دیگر اقدامات شاخص منطقه چهار در حوزه کسب درآمدهای غیر نقد تعیین تکلیف وضعیت پایانکار شهرک امید به عنوان یکی از بهترین شهرک های تهران است که از 40 سال گذشته تا کنون موفق به اخذ پایانکار نشده اند .

پیروزی تصریح کرد: همچنین امکان تهاتر بدهی شهرک امید از محل مطالبات ارتش از شهرداری تهران هم اکنون محقق شده است و به زودی حدود 1200 میلیارد ریال درآمد غیر نقد در این منطقه محقق خواهد شد.

وی افزود: پیامد این اتفاق علاوه بر امکان اخذ پایانکار بعد از 40 سال این امکان را فراهم خواهد نمود که حدود یکصد میلیارد ریال اخذ درآمد پایدار از محل درآمد نوسازی شهرک امید حاصل شود و اهالی این شهرک می توانند پس از پرداخت عوارض مذکور نسبت به اخذ سند مالکیت اقدام نمایند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری منطقه چهار اضافه کرد: در خصوص پروژه های مشارکتی منطقه چهار قابل اذعان  است که این منطقه  با عقد 27 قرارداد مشارکتی  توانسته است رتبه نخست جلب مشارکت های مردمی را در سال جاری در کلانشهر تهران به خود اختصاص دهد.

پیروزی تصریح کرد: مدیریت شهری منطقه بر این باور است که می توان با تشویق شهروندان به توسعه و تسهیل گری و حرکت به سمت واگذاری وظایف شهرداری از طریق پروژه های مشارکتی به آنان، شاهد اشتغال زایی و رونق اقتصاد شهری بود.

وی افزود: در این راستا با بکارگیری سازه های سبک در طرح های حیات شبانه علاوه بر کسب درآمد و اشتغال زایی می توان با واگذاری طرح نگهداشت مطلوب شهر به شهروندان، شاهد به جریان افتادن چرخ اقتصاد در منطقه چهار بود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری منطقه چهار در ادامه یادآور شد: واگذاری فضاهای عمومی و بی دفاع شهری جهت سرمایه گذاری و رونق کسب و کار شهروندان بوده و از این طریق بخشی از وظایف نگهداری فضاهای سبز هم جوار را نیز به آنان واگذارد. 

پیروزی با اشاره به حیات شبانه تهران خاطر نشان کرد: هم اکنون این ظرفیت در منطقه چهار ایجاد شده است که از طریق فراخوان عمومی و عقد قراردادهای مشارکتی شفاف ، ضمن ایجاد حیات شبانه شهرداری تهران بتواند بخشی از رسالت شهروندی را به خود شهروندان منطقه چهار بسپارد.