۰ نفر

شهردار منطقه 9 تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

سرانجام تغییر کاربری پادگان جی/ برای عبور دو بزرگراه از وسط پادگان 200میلیارد تومان هزینه به منطقه 9 تحمیل شد

۸ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۴۸
کد خبر: 325360
سرانجام تغییر کاربری پادگان جی/ برای عبور دو بزرگراه از وسط پادگان 200میلیارد تومان هزینه به منطقه 9 تحمیل شد

شهردار منطقه 9 تهران می‌گوید که برای عبور دو بزرگراه از وسط پادگان جی 200میلیارد تومان هزینه به منطقه تحمیل شده است و قطعا برای تملک کامل،به منبع مالی بزرگتری نیاز است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ سیدعلی مفاخریان درباره سرانجام تغییر کاربری پادگان جی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: درباره پادگان جی باید کار علمی انجام بگیرد؛ نه این که کسی بگوید فضای سبز و دیگری ساختمان تجاری بلند مرتبه بخواهد.

 ما میتوانیم کسری سرانه های منطقه را در محدوده پادگان تامین کنیم، حتی طرح‌هایی برای اجرای پروژه ملی نیز ارائه شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که در اجرای پروژه تغییر کاربری پادگان جی وجود دارد، اظهار کرد: اول اینکه پادگان در کریدور پرواز قرار دارد و برای ارتفاع بیش از دو تا سه طبقه نمی‌توانیم پروانه صادر کنیم؛ یعنی باید کاربری تعریف شود که بیشتر از دو یا سه طبقه نیاز نداشته باشد.

مفاخریان اضافه کرد: یک مجموعه فضای سبز در محدوده پادگان وجود دارد، بزرگراه یادگار امام و استاد معین هم از وسط آن میگذرد و پادگان را به چهار قسمت تقسیم میکند که باید برای تمام این مسائل فکری اندیشیده شود. این که شرایط فعلی چه ظرفیت‌هایی ایجاد می‌کند و ما چه کمبودهایی داریم که آن‌ را جبران می‌کند، مسئله بسیار مهمی است.

شهردار منطقه 9 گفت: پیشنهاد دادیم که یک مشاور از مجموعه شهرسازی شهرداری تهران و یک مشاور هم از پادگان جی انتخاب شود که با مطالعه و تبادل اطلاعاتشان  بتوانیم به طور مشترک به دو نتیجه برسیم؛ اول اینکه میزان کمبودهای سرانه را تأمین کنیم و دوم اینکه با کمترین میزان تملک بتوانیم یک پروژه مشارکتی تعریف کنیم.

مفاخریان با بیان اینکه پادگان جی مربوط به سه ارگان ارتش، وزارت دفاع و آموزش و پرورش است،اضافه کرد: باید بر سر ارزش افزوده فعالیتی که برای آنجا تعریف شده و نیازی که در شهر وجود دارد، با این ارگان‌ها توافق کنیم. برای عبور دو بزرگراه از وسط این پادگان بالای 200 میلیارد تومان هزینه تملک به ما تحمیل شده است، اگر بخواهیم پلاک‌ها یا مجموعه پادگان جی را تملک کنیم قطعا عدد بسیار بزرگی خواهد بود؛ لذا باید هم پروژه اقتصادی در آن تعریف شود و هم باید میزانی از سرانه ها تامین شود.

او در پایان تاکید کرد: قطعا وزارت دفاع زمین خود را در اختیار ما قرار نمیدهد که هر کاری بخواهیم در آن انجام بدهیم، یا باید پولش را پرداخت کنیم و  یا مراودات مالی در داخل زمین تعریف شود. ما باید به بهترین شکل ممکن که آنها هم میخواهند، به این طرح ورود کنیم که نه هزینه تملک بدهیم و در عین حال پروژه‌هایی تعریف کنیم که به نفع مردم باشد.