۰ نفر

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها:

بازسازی مدارس همت تمام ارگان ها را می‌طلبد

۴ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۲۷
کد خبر: 324543
بازسازی مدارس همت تمام ارگان ها را می‌طلبد

صادقیان با اشاره به افزایش هزینه های ساخت و ساز در کشور گفت: افزایش هزینه ها در بخش ابنیه با رشد تقریبا دوبرابری نرخ مصالح و سه برابری تجهیزات گرمایشی در حوزه تاسیسات همراه بوده است موجب گردیده اعتباری که تا سال گذشته برای تکمیل و بهره برداری دو باب واحد آموزشی مورد نیاز بود، اکنون به سختی جهت تکمیل یک واحد آموزشی صرف گردد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حامد صادقیان نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها  با بیان اینکه به موجب قانون مصوب سال ۱۳۵۴ سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور تاسیس شد گفت: بر اساس قانون مذکور که با ۸ ماده تصویب شده است مسئولیت ساخت ساز، نوسازی و تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس بر عهده این سازمان قرار گرفته است ولی این موضوع نباید از وظایف ذاتی سایر دستگاه های اجرایی کم کند. در صورت عدم مشارکت سایر دستگاه ها روند نوسازی، مقاوم سازی و ایمن سازی مدارس کشور چه در بخش ابنیه و چه در حوزه تاسیسات گرمایشی با کندی مواجه خواهد شد و سالها زمان جهت رسیدن به نقطه مطلوب پیش رو خواهیم داشت.

صادقیان ادامه داد: در شهرهای جدید ادارات کل راه و شهرسازی شرکت های عمران متولی احداث زیرساخت ها و سرانه های آموزشی باشد. مشارکت سایر دستگاه های اجرایی می بایست در این امر پر رنگ شود سازمان نوسازی مدارس در ستاد و در سطح استان ها با تعداد کمتر از ۳۰۰۰ نفر پرسنل و اعتبارات محدود توام نوسازی و بهسازی تمامی واحدهای آموزشی و پرورشی کشور را در کوتاه مدت ندارد.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها افزود: مشارکت مردم در این امر و کمک مجامع خیرین مدرسه ساز موضوعی است که در کمک به وظیفه ذاتی دولت بسیار موثر می باشد. حدود هزار میلیارد تومان هر ساله از محل کمک های خیرین مازاد بر اعتبارات عمرانی دولتی به احداث و نوسازی و خرید تجهیزات مدارس تزریق می شود که باعث تسریع روند نوسازی واحدهای فرسوده میگردد.

وی افزایش هزینه های ساخت و ساز در سال جاری را مشکل زا دانست و توضیح داد: افزایش هزینه ها بر مشکلات این سازمان افزوده است. این موضوع در بخش ابنیه که با رشد تقریبا دوبرابری نرخ مصالح و سه برابری تجهیزات گرمایشی در حوزه تاسیسات همراه بوده است موجب گردیده اعتباری که تا سال گذشته برای تکمیل و بهره برداری دو باب واحد آموزشی مورد نیاز بود، اکنون به سختی جهت تکمیل یک واحد آموزشی صرف گردد.

صادقیان با بیان اینکه معاونت امور عمرانی وزارت آموزش و پرورش و ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور پیشنهاداتی در قانون بودجه سال۹۸ به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است گفت: در صورت تحقق این پیشنهادات اقدامات مناسبی در سال ۹۸ صورت خواهد پذیرفت. تامین تسهیلات قرض الحسنه برای آن بخش از خیرین مدرسه ساز که توانایی اتمام و تکمیل یک مدرسه را به صورت یک جا ندارند، تخفیف مالیاتی خیرین، تامین اعتبارات ویژه برای استان هایی که معضل گرد و غبار مواجه هستند، افزایش سهمیه قیر رایگان مدارس به پنج درصد و پیشبینی اعتبارات مناسب در حوزه نوسازی و تجهیزات مدارس از محل اسناد خزانه اسلامی قسمتی از پیشنهادات سازمان بوده است.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه ششم توسعه کشور در حوزه ساخت و ساز مدارس را مستلزم همراهی مجلس شورای اسلامی و بسیاری از ارکان دولت داسنت و بیان کرد: در این صورت بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بتوان فضای مناسب را جهت تحصیل و پرورش آینده سازان میهن عزیزمان در هر نقطه از این کشور  در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.