۰ نفر

شهردار تهران:

افتتاح ایستگاه متروی دولت‌آباد تا شهدا؛ تا آخر سال/ از هر ۸تهرانی یک نفر فشار خون دارند

۴ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۵۸
کد خبر: 324414
افتتاح ایستگاه متروی دولت‌آباد تا شهدا؛ تا آخر سال/ از هر ۸تهرانی یک نفر فشار خون دارند

شهردار تهران از افتتاح ایستگاه متروی دولت‌آباد تا آخر سال خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، پیروز حناچی،شهردار تهران در بازدید خط ۶ متروی تهران گفت:سازه‌های ساختمانی خط ۶ پیشرفت ۹۰ درصدی  دارند، البته در بخش تجهیزات هنوز عقبیم.تلاش می‌کنیم مشکلات بانک شهر را حل و منابع مالی را تامین کنیم.

وی ادامه داد: ایستگاه متروی دولت‌آباد تا شهدا تا آخر امسال بهره‌برداری می‌شود.بخش جنوبی خط ۶ به طول ۹ کیلومتر در کمتر از ۲ ماه میدان شهدا به میدان امام حسین (ع) را وصل می‌کند.

حناچی با بیان اینکه سالانه ۵۷ هزار نفر به مرگ طبیعی فوت می‌کنند، اضافه کرد: 1هزار و ۲۰۰ نفر هم به خاطر حوادث غیر مترقبه جان می‌بازند. ۴۰۰ نفر به خاطر عدم رعایت ایمنی جان می‌دهند و ۹.۳ مردم تهران دیابت دارند که ۵۰ درصد آن‌ها اطلاع ندارند.

او گفت: از هر ۸ تهرانی یک نفر فشار خون دارند، ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در دنیا به خاطر وجود ذرات معلق بالای ۲.۵ میکرون جان خود را از دست داده‌اند و لذا تکمیل و توسعه خطوط مترو ارتباط مستقیمی با سلامت شهروندان دارد.

به گفته شهردار تهران؛ ۱هزار و ۴۹۴ نفر به خاطر بیماری‌های تنفسی و آلوگی هوا به بیمارستانی می‌روند، ۱۹.۳ درصد تهرانی‌ها چاق و ۱.۷ از آن‌ها، بانوان هستند. مصرف میوه و سبزی در ۵۰ درصد تهرانی‌ها کمتر از استاندارد مصرف است.

همچنین امروز مراکز معاینه فنی شهدای زمان‌آباد، چیتگر و واحد ۴ و ۵ سیار معاینه فنی با حضور شهردار تهران افتتاح شد.