۰ نفر

در صحن شورا اتفاق افتاد:

مخالفت شورا با اختصاص بودجه به خرید فیلتر ضد دود

۲ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۵۰
کد خبر: 323880
مخالفت شورا با اختصاص بودجه به خرید فیلتر ضد دود

اعضای شورای شهر تهران با ۱۴رای نسبت به اختصاص ۵۰۰میلیارد تومان به خرید فیلتر دوده مخالفت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛محمد علیخانی در مخالفت با تخصیص بودجه به خرید فیلتر ضد دوده برای اتوبوس گفت:نصب فیلتر دوده کارایی نداشته است،روی ۵۰اتوبوس این فیلتر نصب شده است اما چون قدرت موتور را کم می‌کرده است راننده‌ها آن را باز کرده و کنار گذاشته‌اند.

وی ادامه داد؛با توجه به مدارکی که به دست آوردیم،شرکت فروشنده خودرو گفته اگر این فیلترها روی ماشین‌های ما نصب شود،گارانتی خودرو باطل می‌شود.وقتی چیزی کارایی ندارد چه اصراری که از آن استفاده کنیم.اگر هر فیلتر دوده را با قیمت قبل ۷۰میلیون بخریم برای ۲۰۰اتوبوس ۱۴میلیارد تومان می‌شود و با قیمت جدید حدود ۲۸میلیارد تومان .

او پیشنهاد داد که این پول می‌تواند صرف خرید ۲۰اتوبوس شود.

به گفته علیخانی؛ سازمان استاندارد و هیئت دولت تکلیف کردند که فیلتر  از اول و در کارخانه متناسب با سوخت و قدرت اتوبوس نصب شود نه اینکه فیلتر جدا خریداری شده و روی اتوبوس نصب شود.

محسن پورسیدآقایی در توضیح چرایی نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها اظهار کرد:تشخیص اینکه فیلتر بگذاریم یا نگذاریم به عهده سازمان استاندارد است و آن‌ها گفتند اگر اتوبوسی فیلتر نداشته باشد اجازه شماره‌گذاری ندارد.اگر کسی می‌گوید اشتباه است باید مصوبه هیئت دولت را درست کند.

وی ادامه داد:۳۸فیلتر از ۵۰فیلتر نصب شده در حال کار کردن هستند،تعدادی از آن‌ها خراب شدند و در حال تعمیر هستند،تعدای دیگر از روی اتوبوس‌هایی که از تهران خارج شدند،باز شدند،زیرا آن‌ها مختص اتوبوس‌های تهران هستند.

در ادامه تخصیص بودجه به نصب فیلتر دوده با ۱۴مخالف از لایحه اختصاص ۳هزارمیلیارد تومان درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت به حمل و‌نقل عمومی حذف شد و عدد اوراق به ۲هزار و۵۰۰میلیارد تومان کاهش یافت.