۰ نفر

شهرداری تهران از ترس بارش برف درختان را هرس کرده؟!

۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۹
کد خبر: 319475
شهرداری تهران از ترس بارش برف درختان را هرس کرده؟!

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: هرس درختان در زمان کنونی به خاطر فرارسیدن فصل سرما است.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، مجید فراهانی در یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری، گفت‌: درختان سرمایه‌های زیستی شهر تهران و تنها امید همه ما برای استنشاق اندکی هوای پاک هستند.

وی با تاکید بر هرس درختان در روزهای اخیر در سطح شهر تهران، خاطر نشان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر شهروندان تهرانی در عبور از معابر و بوستانهای سطح شهر شاهد هرس و قطع شاخه درختان بودند که هنوز به خواب نرفته اند و هرس سنگین شاخه های سبز از درختان هراس و دلهره را در دل شهروندان انداخته است که بخشی از این دغدغه‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز منعکس شد.

فراهانی ادامه‌ داد: هرس درختان در زمستان صورت می‌گیرد که متاسفانه پیش فعالی و پیش دستی شهرداری تهران در هرس سال جاری آسیب‌های جدی به سرمایه زیستی شهرمان وارد خواهد کرد  این امر به هیچ توجیه و استدلال ندارد.

وی خاطر نشان کرد: ما همان طور که برابر قطع درختان برای ساخت برج ها مسئول هستیم و موضع گیری می‌کنیم در برابر رفتارهای غیر مسئولانه و دارای اثر منفی در مورد درختان توسط شهرداری نیز مسئول هستیم و باید به این امر توجه بیشتری داشته باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه‌ داد: بر همین اساس به عنوان نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر تهران به استناد بند 23 ماده 71 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراها و انتخابات شهرداران به شهرداری تهران در توجه به مسائل درختان و فضای سبز و اجرای صحیح به موقع و درست هرس درختان تذکر می‌دهم.

پاسخ شهرداری

علی‌محمد مختاری رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات مجید فراهانی عضو شورای شهر مبنی بر هرس بی‌موقع درختان سطح شهر گفت: فصل هرس درختان از ماه آذر شروع می‌شود اما در این شرایط هم ما هر نوع درختی را هرس نمی‌کنیم، زیرا هنوز در برخی از درختان شیره نباتی وجود دارد و مانع هرس است.

وی با بیان اینکه ما توت نرک در زمستان هرس نمی‌کنیم، اظهار کرد: هرساله هرس درختان را از ماه آذر در دستور کار قرار می‌دهیم و آنچه هم که امسال در ماه آذر به منظور هرس درختان آغاز شد هیچ ارتباطی به بارش برف سال گذشته ندارد و علت آن به خاطر فرارسیدن فصل هرس و سرما بوده است.

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران افزود:‌ از نظر علمی توت نرک در فصول دیگر هرس پذیر است و ما فقط هرس سبک می‌کنیم و در فصل خزان که شیره نباتی دیگر کار نمی‌کند هر درختی را می‌توانیم هرس کنیم اما باید به این نکته هم توجه کرد که ما همه درختان را هرس نکرده‌ایم.