۰ نفر

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

درآمد پایدار شهرداری زیر ۲۰درصد/ با احتساب تورم، به بودجه ۲۳هزار میلیاردی برای شهرداری تهران نیاز داریم

۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶
کد خبر: 316554
درآمد پایدار شهرداری زیر ۲۰درصد/ با احتساب تورم، به بودجه ۲۳هزار میلیاردی برای شهرداری تهران نیاز داریم

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران؛ اگر تورم حال حاضر را محاسبه کنیم، بودجه شهرداری تهران به جای ۱۷هزار میلیارد تومان باید ۲۳هزار میلیارد تومان باشد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمود میرلوحی، درباره سرانجام اصلاح بودجه ۹۷شهرداری تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در حال حاضر کشور در وضعیت خاصی قرار گرفته است و شهرداری تهران نیز از این وضعیت متاثر است. بنابراین منابع درآمدی ما از گذشته با مشکل مواجه بوده و همه می‌دانیم که اساس منابع آن تغییر کاربری و فروش تراکم بود.در سال 95 منابع پایدار شهرداری به زیر 20 درصد رسید.

وی ادامه داد: اکنون وضعیت به جایی رسیده است که تراکم فروشی نه زمینه‌ای برای انجام دارد و نه شورا و شهرداری کنونی اعتقادی به این کار دارند. بودجه تصویب شده برای سال جاری ۱۷هزار و ۴۰۰میلیارد تومان است و حتی 100 میلیارد هم از سال گذشته کمتر؛ یعنی تورم را در بودجه لحاظ نکردیم، اگر لحاظ می‌کردیم بودجه امسال شهرداری باید بالای 23 هزار میلیارد باشد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به گذشت  8 ماه از سال‌جاری،اضافه کرد: هر کدام از منابع ما به گونه‌ای دچار چالش است؛ ساخت و ساز مجدد دچار رکود شده و شرکت‌ها و مالیات بر ارزش افزوده و سایر درآمد‌هایی هم که برای شهر پیشبینی شده بود نیز وضعیت خوبی ندارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره راه‌حل‌های برون‌رفت از این شرایط اظهار کرد: در مرحله اول تلاش کنیم که در تمام بخش‌ها جنبش کاهش هزینه داشته باشیم، در مرحله دوم ساختار شهرداری به طور جدی بسیج شود که منابع موجود را دقیق‌تر شناسایی، کسب و به خزانه واریز کند و از هر گونه اقدام متفرق خارج از چارچوب و مقررات و مصوبات اجتناب شود.

وی ادامه داد: در مرحله سوم، ما در حال نزدیک شدن به برنامه سوم هستیم، در برنامه سوم و بودجه سال آینده باید به سمت متنوع کردن درآمد‌ها حرکت کنیم؛ بنابراین امیدواریم با روش‌های جدید و شناسایی منابع جدید سرمایه‌گذاری و مدل‌های جدید اقتصادی، پروژه‌های جدید اقتصادی را شروع کنیم.