۰ نفر

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

بیشترین تخلفات معاینه فنی مربوط به خارج از تهران است/ بازنشسته‌ها باید بروند؛ حتی مختاری!

۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۸:۳۱
کد خبر: 316471
بیشترین تخلفات معاینه فنی مربوط به خارج از تهران است/ بازنشسته‌ها باید بروند؛ حتی مختاری!

به گفته رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران؛ بیشترین تخلفات مربوط به معاینه فنی مربوط به خارج از تهران است که لزوما تاییدیه‌های درستی ندارند و راستی‌آزمایی نشده‌اند.

 اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ زهرا صدراعظم نوری در واکنش به بازنشستگی علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران که بیش از 40سال است که در این سمت فعالیت می‌کند، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: مصوبات مجلس که به عنوان قانون برای آحاد جامعه لازم الاجراست و هیچ فرد یا نهادی نمی‌تواند قانون را رعایت نکند. طبیعتا اگر قانون اجرا نشود و کسانی که اجرا کننده نیستند و  قانون را دور می‌‌زنند، مجرم محسوب شده و  براساس مجازات‌هایی که در قانون برای آن‌ها در نظر گرفته شده، با آن‌ها مقابله می‌شود.

وی ادامه داد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان که اخیرا در مجلس تصویب شده برای نیروهای شهرداری تهران نیز لازم الاجراست و بازنشستگان با هر میزان سنواتی که در حال خدمتند اما بازنشسته محسوب می‌شوند؛ معاونت منابع انسانی موظف است که آن‌ها را شناسایی و حکم پایان خدمتشان را صادر کند در غیر اینصورت هم خود فرد و هم معاونت منابع انسانی متخلف محسوب می‌شوند.

او درباره اعمال نظارت شورای شهر تهران بر این موضوع، اظهار کرد: بله،شورا هم نظارت خواهد کرد. آقای رسولی،رییس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران است و ما از ایشان خواسته‌ایم که بر روی این موضوع نظارت داشته باشند.

نوری همچنین درباره تخلف برخی از ایستگاه‌های معاینه فنی نیز گفت: من بازدیدی از ایستگاه‌های معاینه فنی خودرو «بیهقی»داشتم. آنجا این موضوع مطرح شد تخلفاتی از طریق رانندگان ماشین‌های سنگین انجام می‌گیرد اما به دلیل نظارت بر 13ایستگاه معاینه فنی شهر تهران و عملکردی که دارند، تخلفی صورت نمی‌گیرد. بلکه بیش‌ترین تخلفات مربوط به خارج از تهران است که لزوما تاییدیه‌های درستی ندارند و   راستی‌آزمایی نشده است.

رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اضافه کرد: ما در این رابطه رایزنی کردیم و بنا شده یا ایستگاه‌های معاینه فنی را افزایش دهند یا نظارت را بیشتر کنند تا تایید خارج از تهران را برای خودروهای سنگینی که داخل تهران هستند و تردد می‌‌‌کنند، نپذیرند.