۰ نفر

رئیس شورای شهر تهران خبر داد؛

احتمال صدور حکم شهردار تهران تا اوایل آذرماه

۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۵۳
کد خبر: 315845
احتمال صدور حکم شهردار تهران تا اوایل آذرماه

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بر اساس قانون، از زمان ارسال نامه معرفی شهردار منتخب تهران به وزارت کشور 10 روز برای صدور حکم وی توسط وزیر کشور فرصت وجود دارد، گفت: پنج روز از ارسال این نامه می‌گذرد و امیدواریم تا اوایل آذر ماه حکم وی صادر شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی درحاشیه جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر تهران که بعدازظهر امروز با موضوع انتخاب سرپرست شهرداری تهران برگزار شده بود در  جمع خبرنگاران گفت: همانطور که اعلام شد صبح امروز در جلسه هم اندیشی شورا و شهرداری آقای افشانی شرکت کردند و بحث‌هایی در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان با ایشان مطرح شد.

پس از جلسه هم اندیشی آقای افشانی پیشنهاد جلسه‌ای برای انتخاب سرپرست شهرداری تهران را مطرح کردند و این پیشنهاد به شورای شهر تهران داده شد.

وی افزود: من به عنوان سیاست شورای شهر تهران، در تماسی صبح امروز با وزارت کشور این موضوع را مطرح کردم و نهایتا تصمیم گیری شد که برای شهرداری تهران سرپرست انتخاب کنیم. بر همین اساس نهایتا در جلسه امروز اعضای شورای شهر تهران از مجموع 20 رای ماخوذه با 17 رأی آقای پیروز حناچی را به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب کردند.

هاشمی ادامه داد: یکی از معیارهای انتخاب سرپرست شهرداری این بود که وی از کارکنان شهرداری باشد و در واقع سابقه حضور در شهرداری را داشته باشد. بر همین اساس پیشنهاداتی از سوی اعضای شورا برای انتخاب سرپرست مطرح شد که می‌توان از این میان به آقایان پورسید آقایی، معزی و خانم اشرفی اشاره کرد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: تصمیم اعضای شورای شهر تهران برای انتخاب آقای حناچی به عنوان سرپرست به این دلیل بود که تغییرات کمتری را در مدیریت شهری داشته باشیم. بر همین اساس این انتخاب انجام شد تا وی نیز در آینده با صدور حکمش از سوی وزارت کشور به عنوان شهردار فعالیت خود را در پایتخت آغاز کند. البته سرپرست برابر قانون می‌تواند تا سه ماه فعالیت خود را در شهرداری ادامه دهد.

وی افزود: پس از انتخاب آقای حناچی به عنوان شهردار تهران بنده نامه وی را به وزارت کشور ارسال کردم که بر اساس قانون، وزارت کشور 10 روز فرصت دارد حکم وی را صادر کنند. با گذشت پنج روز از این نامه امیدواریم تا اوایل آذر ماه حکم وی صادر شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اطلاعی از فرآیند صلاحیت حناچی به عنوان شهردار تهران دارید یا خیر؟ گفت: در این زمینه اطلاعی نداریم و قاعدتا خبرنگاران نسبت به این موضوع اطلاع بیشتری دارند. البته ما خانواده خوش بینی هستیم و امیدواریم هر چه زودتر حکم حناچی به عنوان شهردار تهران صادر شود.

هاشمی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته از سوی افشانی و اقدامات وی در شهرداری تهران گفت:‌ در مجموع افشانی عملکرد خوبی را در این مدت در شهرداری تهران داشته است.

وی ادامه داد: افتتاح بخشی از پروژه خط 7 مترو، ادامه اتوبان صیاد شیرازی، افتتاح روگذر و زیرگذر، افتتاح مرکز بازیافت نخاله و افتتاح چندین خط در شش ماهه گذشته از جمله اقداماتی بود که توسط آقای افشانی انجام شده است اما با تمام شرایط ما با توجه به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان از ادامه همکاری با ایشان محروم شدیم و امیدواریم با جلسه‌ای که با حضور مدیران شهرداری انجام خواهد گرفت از آقای افشانی تجلیل به عمل بیاوریم.