۰ نفر

احتمال حضور افشانی تا ۱۵آذر

۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۵۷
کد خبر: 315560
احتمال حضور افشانی تا ۱۵آذر

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران جزئیات جلسه صبح اعضای شورا با شهردار منتخب را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد علیخانی با اشاره به جزئیات جلسه صبح امروز اعضای شورا که شهردار منتخب نیز در آن حضور داشت، گفت: دو موضوع در این جلسه پیگیری شد. نخست آخرین اطلاعات در خصوص حکم آقای حناچی در وزارت کشور و گزارش هایی در این خصوص داده شد. بر اساس قانون وزارت کشور می تواند طی ۱۰ روز حکم شهردار منتخب را صادر کند و تاکنون تنها ۵ روز گذشته و هنوز برای صدور حکم دیر نشده است. وزارت کشور استعلام های لازم را انجام داده و منتظر پاسخ این استعلام ها است.

علیخانی تاکید کرد: اخباری که در حال حاضر در خصوص تائید یا رد آقای حناچی منتشر شده شایعه است و هنوز رسماً به شورا در این رابطه مطلبی عنوان نشده است.

وی در خصوص موضوع دیگری که در جلسه امروز مطرح شد، گفت: ادامه کار افشانی مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس اعلام رئیس سازمان بازرسی ۱۵ آذرماه آخرین مهلت حضور بازنشستگان در سمت های خود است. بنابراین به دلیل آنکه چند روایت از زمان حضور بازنشستگان وجود دارد، ما معیار را سخنان رئیس سازمان بازرسی قرار داده مگر آنکه رسماً وزارت کشور اعلام کند امروز آخرین روز کاری شهردار تهران است. در این صورت فردا ما سرپرست انتخاب می کنیم.

وی ادامه داد: اگر معیار سخنان رئیس سازمان بازرسی باشد، می توانیم بدون آنکه سرپرست انتخاب کنیم، منتظر حکم حناچی از سوی وزارت کشور باشیم. در حال حاضر برخی مصوبات شورا در خصوص انتخاب شهردار و سرپرست را به عنوان ابزاری تخریبی استفاده می کنند و چه بهتر که بتوانیم بدون سرپرست، منتظر حکم شهردار منتخب باشیم.