۰ نفر

حال سدهای تهران خوب نیست

۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۳۶
کد خبر: 314401
حال سدهای تهران خوب نیست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: حجم مخازن پنج سد تامین کننده آب شرب تهران ٥٥٤ میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته ١٥٠ میلیون متر مکعب کمبود آب دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدرضا بختیاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: وضعیت سدها به دلیل کاهش بارندگی سال گذشته با وضعیت بسیار بدی همراه شد و برغم افزایش بارندگی های خوب امسال باز هم به میزان ١٥٠ میلیون متر مکعب کمبود آب داریم.
وی گفت: امسال میزان آب شرب مصرفی ٦٩٨ میلیون متر مکعب بود که نسبت به سال گذشته با افزایش مصرف ١٥ میلیون مترمکعبی روبرو بودیم. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: با توجه به اینکه گرمای هوا در تابستان امسال طی ٤٠ سال گذشته بی سابقه بوده است بنابراین حداکثر میزان مصرف آب در تابستان سال جاری (تیرماه) ٣.٥ متر مکعب بود درحالی که میزان مصرف متوسط روزانه ٢.٩ میلیون متر مکعب است که این رقم یک رکوردی محسوب می شود.
وی همچنین اظهارداشت: میزان بارندگی در استان تهران تا ٦ صبح امروز ٤٦ میلی متر بوده است که این میزان نسبت به سال گذشته ٣٠٠ درصد افزایش نشان می دهد.
بختیاری با بیان اینکه بارندگی ها در پاییز امسال خوب بود، اظهار امیدواری کرد که با ادامه بارش ها تا پایان سال آبی، کمبودهای سال گذشته و شش ماه نخست امسال جبران شود. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به میزان مصرف آب شرب استان تهران گفت: میزان مصرف آب شرب در استان تهران یک میلیارد و ٤٥٠ میلیون متر مکعب در سال است که یک میلیارد و ٦٠ میلیون مترمکعب از این میزان سهم آب مصرفی در شهر تهران است.
وی افزود: منابع تامین آب شهر تهران از طریق پنج سد طالقان، امیرکبیر، لتیان، لار و ماملو است که ٧٠ درصد از آب شرب شهر تهران از منابع آب سطحی و ٣٠ درصد دیگر از منابع آب زیرزمینی، این میزان در سالهای مختلف متغیر بود اما میزان نرمال ٧٠-٣٠ است.
بختیاری بیان کرد: آب کشور از جمله آب تهران در سال جاری به دلیل سه پدیده قطعی برق، افزایش درجه حرارت و کمبود بارندگی سال بسیار سختی را پشت سر گذاشت اما خوشبختانه شهر تهران به گونه ای مدیریت شد که حتی یک ساعت هم با قطعی آب و کاهش فشار روبرو نبودیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: در خصوص استان تهران، شرق استان با مشکل چندانی درخصوص وضعیت آب روبرو نبود اما مشترکین غرب استان مناطقی مانند اندیشه و شهریار به دلیل قطعی برق چند ساعتی با کسری و قطعی آب همراه شدند چون عمده تامین آب در این شهرستان ها، چاه است.
بختیاری افزود: پیش بینی می شود مصرف آب تا سال آینده حدود ٧ تا ٨ درصد افزایش یابد به همین دلیل در حال برنامه ریزی های لازم برای تامین منابع آب مورد نیاز هستیم.