۰ نفر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

استفاده از رنگ‌های غیرقابل حذف بر روی کاتالیست‌های ماشین جهت جلوگیری از تخلف

۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۵۷
کد خبر: 313841
استفاده از رنگ‌های غیرقابل حذف بر روی کاتالیست‌های ماشین جهت جلوگیری از تخلف

معاون شهردار تهران؛ از استفاده مراکز معاینه فنی از رنگ‌های غیر قابل پاک شدن برای جلوگیری از استفاده چندباره کاتالیست‌های خودرو خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن پورسیدآقایی درباره اجاره کاتالیست‌ها به برخی از خودروها برای اخذ برگه معاینه فنی و دریافت رشوه توسط کارشناسان برای رد کردن خودروها در مراکز معاینه فنی  به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت:  هیچ کدام زیاد امکان پذیر نیست چون راب داخل اگزوز  به سیستم وصل  است و دستی اندازه‌گیری نمی‌‌شود که دستی در آن تغییری ایجاد کنند.

وی ادامه داد: یک دوره اجاره کاتالیست‌گر رایج شده بود اما حالا ما روی کاتالیست‌گرها رنگ غیرقابل پاک کردن می‌گذرایم و  در نتیجه نمی‌توان کاتالیست را روی ماشین دیگری بگذراند.

به گفته معاون شهردار تهران؛ خود کاتالیست قیمت 500تا 600هزار تومانی د ارد اگر قرار باشد کسی 150تومان بابت کاتالیست اجاره‌ای بپردازد و باز سال دیگر هم برای آزمایش دوباره، پول اجاره دهد، برایش به صرفه تر است که یک کاتالیست 500،600هزار تومانی بخرد و دو سه سال استفاده کند البته موارد استثنا ممکن است وجود داشته باشد.  

پورسیدآقایی همچنین درباره وجود کاتالیست‌های بی‌کیفیت خودروهای داخلی نیز گفت: کاتالیست خودروهای داخلی که کارایی ندارد برای چند وقت پیش بوده است. با خودروسازان مکاتبه و جلوی آن‌ها گرفته شد. البته استدلالشان این بود که این خودروها برای کشورهای خارجی است اما در بازارهای داخلی عرضه کردند! بعد از شکایت ما این مشکل حل شد.