۰ نفر

سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

ضرورت تعیین تکلیف ادغام معاونت‌های شهرداری تهران/ ادغام معاونت‌ها ربطی به بررسی برنامه پنج‌ساله سوم ندارد

۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱
کد خبر: 313825
ضرورت تعیین تکلیف ادغام معاونت‌های شهرداری تهران/ ادغام معاونت‌ها ربطی به بررسی برنامه پنج‌ساله سوم  ندارد

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران؛ اگر معاونت‌ها در هم ادغام شود در ساختار برنامه پنج‌ساله سوم اشکالی ایجاد نمی‌شود اما باید زودتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی اعطا درباره ادغام سازمان‌های موازی در شهرداری تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: شهرداری تهران با یک بدنه عریض و طویل نیاز جدی به اصلاح ساختار دارد. هیچکس در شورای شهر تهران نسبت به این موضوع تردید ندارد. اخیرا لایحه‌ای در این ارتباط تهیه شد و به شورا آمد. با وجود اینکه با کلیت موضوع تعداد قابل توجهی از اعضا موافقت د اشتند اما فوریت رای نیاورد چون تشخیص شورا این بود که اگر به صورت یک فوریتی بخواهد این موضوع بررسی شود، کمیسیون‌های مختلفی که هرکدام در حوزه‌های تخصصی نظر دارند فرصت کافی برای بررسی این طرح و ارسال نقاط نظرات به هیئت رییسه را نخواهند داشت.

وی ادامه داد: آن چیزی که در صحن رای نیاورد قید یک فوریت بود اگرنه خود طرح با تعداد قابل توجهی امضا ارائه و به کمیسیون‌ها ارجاع شده  و مجددا برای رای‌گیری به صحن می‌آید.

اعطا درباره همزمانی بررسی برنامه پنج‌ساله سوم و ادغام معاونت‌ها نیز تاکید کرد: برنامه پنج‌ساله سوم بخش‌های مختلفی که دارد بر مبنای معاونت‌ها نیست اگر معاونت‌ها در هم ادغام شود در ساختار برنامه پنج‌ساله سوم اشکالی ایجاد نمی‌شود. تفکیک این برنامه براساس ماموریت‌ها است نه معاونت‌ها و اصلاح ساختار اگر با فاصله‌ای انجام شود این چارچوب را نقض نمی‌کند البته حرف درستی است که باید زودتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: برنامه پنج‌ساله سوم کار بیشتری نیاز دارد و ما از زمان‌بندی اولیه عبور کردیم در نتیجه ما فرصت بیشتری خواهیم داشت که بحث ادغام معاونت‌ها هم روشن کنیم اما برنامه و ادغام لازم و ملزوم نیستند.

اعطا همچنین درباره رای به بازگشت هولوگرام در شورای شهر تهران نیز اظهار کرد: این نوع موضوعات کارشناسی و تخصصی است و عمدتا اعضا به نظر کمیسیون رای دادند.