۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

سرانجام تعیین تکلیف سهم تامین اجتماعی از عوارض ساخت‌و‌ساز/ شهروندان کدام عوارض را به تامین‌اجتماعی بدهند؟

۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۳۷
کد خبر: 312898
سرانجام تعیین تکلیف سهم تامین اجتماعی از عوارض ساخت‌و‌ساز/ شهروندان کدام عوارض را به تامین‌اجتماعی بدهند؟

معاون اداره کل دفتر برنامه‌ریزی بودجه سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های تهران از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان تامین اجتماعی و سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور بر سر سهم تامین اجتماعی از عناوین عوارض ساخت و ساز خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد جوانمردی درباره سرانجام تعیین تکلیف میزان سهم سازمان تامین اجتماعی از عوارض ساخت و ساز به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در تفاهم‌نامه قبلی فقط عناوینی که باید از آن عوارض دریافت کنند آمده بود نه عناوینی که تامین اجتماعی نباید از آن‌ها سهم برمی‌داشت. همچنین در گذشته شهرداری‌ها، بعضی از عناوین عوارض را جابه جا می‌کردند؛ مثلا عوارضی که مشمول می‌شد را در غیر مشمول‌ها یا غیرمشمول‌ها را در مشمول‌ها می‌آورند. 

وی ادامه داد: در تفاهم‌نامه جدید عناوینی که شامل عوارض تامین اجتماعی می‌شود و عناوینی که نمی‌شود را آورده‌ایم. این عناوین عوارض در ابلاغیه وزیر کشور مورخ 11دی‌ماه 96 به کل شهرداری‌های سراسر کشور اعلام شده و تفاهم‌نامه مذکور هم براساس همان ابلاغیه نوشته شده است و تا زمانی که در کمیته مشترک بین سازمان شهرداری و دهیاری‌ها و تامین اجتماعی عناوین مشمول و غیرمشمول تغییر پیدا نکند،شهرداری‌ها اجازه تغییر در عناوین عوارض را ندارند. 

جوانمردی با بیان اینکه فقط عناوینی مشمول عوارض تامین اجتماعی نیست که در بند دوم این تفاهم‌نامه نوشته شده، ادامه داد: سهم تامین اجتماعی از عوارض ساخت وساز در این تفاهم‌نامه واقعی شده و مشکلات و تداخلی که در تعیین عنواینی که مشمول عوارض می‌شوند یا نه، حل شد. 

به گفته او، در حال حاضر شهروندان پول کم‌تری نسبت به میزان عوارض نیمه اول 97 و نیمه دوم 96 تامین اجتماعی، پرداخت می‌کنند، البته نمی‌شود به درصد گفت که به چه میزان کاهش پیدا کرده زیرا در هر نقطه کشور وضعیت متفاوت است اما تامین اجتماعی فقط از چهار عنوان، عوارض دریافت خواهد کرد.

WhatsApp Image 2018-11-05 at 02.54.16

WhatsApp Image 2018-11-05 at 02.54.22