۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تکذیب اطلاع اعضای شورای شهر تهران از بازنشستگی افشانی/ سالاری: موقع انتخاب شهردار، قانونی در کار نبود

۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸
کد خبر: 312896
تکذیب اطلاع اعضای شورای شهر تهران از بازنشستگی افشانی/ سالاری: موقع انتخاب شهردار، قانونی در کار نبود

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، اطلاع از بازنشستگی افشانی زمان انتخاب او به عنوان شهردار تهران را تکذیب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، داریوش قنبری، امروز در گفت‌وگویی درباره اینکه گفته می شود در زمان انتخاب شهردار به اعضا اعلام شده بود که چنین طرحی در حال بررسی است، گفته که از چنین موضوعی اطلاع داشتیم اما باور نمی کردیم این قانون شامل حال شهرداران شود. 

او همچنین اضافه کرده که همان طور که گفتم اغلب حقوقدان های برجسته و اعضای شورا به اعتبار اینکه شهرداری یک مقام انتخابی است گمان می کردند از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنی می شوند اما قانونگذار طور دیگری تفسیر کرد، به هر حال ما از باب حقوق شهر و مردم معتقدیم این قانون با این تفسیر حقوق شوراها را محدود می کند.

اما محمدسالاری، عضو شورای شهر تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت که زمان انتخاب شهردار، طی جلساتی که داشتیم این موضوع را مطرح کردیم اما گفته شد که آقای افشانی مشمول این قانون نمی‌شود. به علاوه اینکه اصلا درآن زمان بحث قانون منع به کارگیری بازنشستگان مطرح نبود. 

سالاری هنوز هم معتقد است که این قانون نباید مشمول شهرداران که انتخابی شورای شهر هستند بشود. مطمئنم درآینده این طرح بار دیگر بررسی خواهد شد.