۰ نفر

واکنش عضو شورای شهر تهران به احتمال حذف سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده؛ رایزنی می‌کنیم

۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۶
کد خبر: 308674
واکنش عضو شورای شهر تهران به احتمال حذف سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده؛ رایزنی می‌کنیم

به گفته عضو شورای شهر تهران؛ مدیریت شهری جز رایزنی و استفاده از ظرفیت شورای عالی استان‌ها برای تغییر در لایحه دولت برای جلوگیری از حذف سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده، اختیار قانونی دیگری ندارد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ حجت نظری در واکنش به احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از درآمدهای مستقیم شهرداری‌های کشور به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: ما تلاش می‌کنیم که این اتفاق رخ ندهد، آنچه ما می‌توانیم انجام بدهیم رایزنی‌های گوناگون است، در همین زمینه جلسه‌ هم‌اندیشی داشتیم که مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بود. در نهایت هم اگر این اتفاق افتاد، می‌توان از طریق شورای عالی استان‌ها طرح یا لایحه به مجلس فرستاد که تغییر کند و اصلاح شود؛ اما واقعیت این است که اختیار قانونی ما بیش از این نیست.

وی در ارتباط با برکناری حجت‌الله میرزایی از معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری پایتخت در هنگام بررسی برنامه پنج ساله سوم در شورای شهر تهران؛ گفت: بررسی برنامه طبق روال انجام می‌شود، در هر صورت معاون جدید و مدیرانش هستند، مدیران که تغییر نکرده‌اند، ضمن این که ایشان برنامه را تحویل داده است و اکنون بررسی بر عهده کمیسیون‌ها و شورا است.