۰ نفر

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد:

ته کشیدن حساب‌های بانکی شهرداری/انتقاد به تعلل شهرداری در فروش ۱۳۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین مالی مترو

۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۵
کد خبر: 307518
ته کشیدن حساب‌های بانکی شهرداری/انتقاد به تعلل شهرداری در فروش ۱۳۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تامین مالی مترو

نود و سومین جلسه شورای شهر تهران برگزار شد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ در ابتدای این جلسه شهربانو امانی در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به غفلت شهرداری تهران از جمع‌آوری آب‌های سطحی گفت:به معاونت فنی و عمرانی در مورد مدیریت آب‌های سطحی تذکر می‌دهم 

با توجه به اطلاعات کسب شده طرح عملیاتی برای ساماندهی آب‌های سطحی وجود دارد اما به دلیل کمبود بودجه، این طرح پیش نرفته است.

وی ادامه داد: کانال‌های حفاری شده ١٠ هزار میلیارد تومان می‌ارزد اما نگهداشت آن مغفول مانده و تنها لایروبی مدنظر است.

چرا شهرداری فرصت فروش ۱۳۰۰میلیارداوراق مشارکت را از دست داد؟

الهام فخاری نیز درتذکر پیش از دستور گفت: در تکمیل زیرساخت مترو خط شش و هفت، بانک مرکزی مجوز انتشار اوراق مشارکت را صادر کرد.

وی ادامه داد: اما با تعلل صورت گرفته، انجام مصوبه در مهلت قانونی محقق نشد و شهرداری تهران از تامین ١٣٠٠ میلیارد تومان محروم ماند

به گفته فخاری؛ با پیگیری های زیاد معاونت حمل و نقل تنها ٧٠٠ میلیارد تومان ازین محل محقق شد.ضمن اعتراض از شهردار تهران می‌خواهم در مورد علل عدم اجرای این مصوبه توضیح دهند.

فقط ۵میلیون پول در خزانه شهرداری است/ورشکست شدن پیمانکاران شهرداری

حسن رسولی در واکنش به لایحه هزینه‌کرد بودجه شهرداری تهران در مراسم اربعین گفت: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؛الان بدهکاران زیادی پشت در شهرداری ایستادند و برخی پیمانکاران ورشکست شده و پشت زندان هستند

وی ادامه داد:برخی می‌گویند تو مخالفت نکن چراکه مخالفتت در جامعه حاشیه ساز میشود اما حاضریم هزینه بدهیم تا نسبت به منافع شهروندان امانت دار باشیم.فقط ٥میلیون پول در خزانه هست و بیاید در این مورد هم شفاف و بی رودربایستی باشیم.

ارسال پیامک برای نمایندگان شورای شهر تهران در خصوص هزینه اربعین

شهربانو امانی دیگر عضو شورای شهر نیز در واکنش به افزایش اعتبار بودجه مراسم اربعین اظهار کرد:اگر برای اف ای تی اف برای نمایندگان  پیامک تهدیدآمیز می‌دهند حالا برای اعضا شورا پیامک  در مورد هزینه اربعین می‌دهند! 

وی ادامه داد:چرا اربعین را دولتی میکنید! چراغ مساجد را مردم روشن میکنند.بودجه از عوارض ماست و وظیفه داریم که در همان شهر هزینه کنیم.

بودجه اربعین ۱۰میلیارد تومان بوده اما در گذشته ۱۰۰میلیارد نیز هزینه می‌شده است

محمد علیخانی نیز  درواکنش به افزایش اعتبار مراسم اربعین گفت: در گذشته بودجه اربعین ده میلیاردتومان  بوده اما ١٠٠ میلیارد تومان هزینه میکردند.حالا که هزینه‌ها شفاف شده است، هزینه‌ها چندبرابر شده است.

وی ادامه داد:برخی‌ها از جوسازی در بیرون شورا، میترسند اما ما چه رای بدهیم یا ندهیم بیرون جوسازی می‌کنند.ما باید به سهم خود به اربعین بها بدهیم.

همچنین در این جلسه لایحه پیشنهادی شهرداری تهران در مورد افزایش اعتبار اربعین و لایحه تدوین سامانه باربرگ با رای اعضا تصویب شدند.