۰ نفر

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

از برنامه سوم شهرداری تهران نمی‌شود اولویت‌بندی پروژه‌ها را استخراج کرد/ اصلاح شاخص و اهداف کمی در کمیسیون

۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۳
کد خبر: 306360
از برنامه سوم شهرداری تهران نمی‌شود اولویت‌بندی پروژه‌ها را استخراج کرد/ اصلاح شاخص و اهداف کمی در کمیسیون

به گفته دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از آنجایی که در برنامه سوم ارائه شده از سوی شهرداری تهران اهداف و شاخص‌ها مشخص نیست، نمی‌شود پروژه‌های اولویت‌دار را داخل این برنامه تعریف کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمدعلی کرونی درباره نتیجه بررسی برنامه پنج‌ساله سوم در حوزه حمل و نقل به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در برنامه سوم احکام به طور کلی آورده شده و به شاخص و اهداف کمی، پرداخته نشده است. این در حالی است که همه مسائل کلی که باید در حوزه حمل و نقل به آن‌ها بپردازیم را با جستجو در گوگل می‌شود پیدا کرد.

وی ادامه داد: باید در برنامه اهداف کمی مشخص شود تا بتوانیم براساس آن پروژه‌های اولویت‌دار را تعریف کنیم. از آنجایی که یکی از بحث‌های جدی در شهرداری تهران بحث تامین منابع مالی است، پس مشخص شدن اولویت‌های پروژه‌ای برای ما بسیار اهمیت دارد.

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که در برنامه سوم وضعیت موجود مدیریت شهری مشخص نیست، پس چگونه برنامه تدوین شده است، اظهار کرد: معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران یک ماه پیش گزارش عملکرد چهارساله برنامه دوم را به شورا ارائه داده است و ما ابهامی در وضعیت موجود نداریم. چیزی که اهمیت دارد این است که مشخص شود به کجا می‌خواهیم حرکت کنیم.

کرونی به فشار شورای شهر به معاونت برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه اشاره کرده و گفت:برنامه از ابتدا تا قسمت‌هایی خوب نوشته شده است اما از یک جایی به بعد که شاید ناشی از فشار شورای شهر برای آماده شدن هرچه سریعتر برنامه بوده، نتوانسته به درستی تا آخر به کارهایی که باید انجام بدهد برسد. در نتیجه ما باید با تعریف شاخص و اهداف کمی آن را اصلاح کنیم.

او در پایان گفت: برای مثال در برنامه آمده که باید بار و کالا در شهر ساماندهی شوند، اما چون به شاخص و اهداف این موضوع به طور دقیق پرداخته نشده، عملیاتی نخواهد بود و در عین حال این وضعیت برنامه را تبدیل به یک جزوه دانشجویی می‌کند. ما تا فردا برنامه را بررسی و در جلسه یکشنبه اصلاحات خود را به کمیسیون ارائه می‌دهیم.