۰ نفر

رییس پلیس راهور تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

پارک عمودی؛ ممنوع!/ برخورد با اشغال‌کنندگان فضای مشاع خیابان‌ها

۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰
کد خبر: 306054
پارک عمودی؛ ممنوع!/ برخورد با اشغال‌کنندگان فضای مشاع خیابان‌ها

به گفته رییس پلیس راهور تهران؛ رستوران‌ها یا مغازه‌ها نباید فضای مشاع خیابان را برای استفاده شخصی اشغال کنند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محمدرضا مهماندار درباره تخلف برخی رستوران‌ها در اشغال فضای جلوی ملک خود برای پارک اتومبیل مشتریانشان، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: به هیچ عنوان، هیچ‌کس حق ندارد معبر عمومی را به صورت اختصاصی استفاده کند، حتما ما و پلیس پیشگیری با این موارد برخورد جدی می‌کنیم. جلوی برخی رستوران‌ها  پارک عمود می‌کنند که برای ما اصلا قابل قبول نیست.

وی در ارتباط با انتقادات شهرداری تهران مبنی بر عدم هماهنگی پلیس راهور با شهرداری بر سر اجرای طرح کاهش، اظهار کرد: این انتقادات درست نیست. ما در حال همکاری برای اجرای طرح  LEZ هستیم. تمام دوربین‌هایی که در ورودی طرح ترافیک و زوج و فرد هستند، جریمه می‌کنند. همچنین از ابتدای آبان‌ماه نیز براساس دستورالعملی که صادر شده به کار ثبت جریمه نداشتن معاینه فنی ورود پیدا می‌کنیم و به آن کد ویژه اختصاص داده‌ایم.

مهماندار همچنین درباره شایعه‌ای مبنی بر عدم ثبت تخلف ورود به طرح ترافیک نیز گفت: همه تخلفاتی که در سطح شهر اتفاق میفتد برابر قانون ثبت و اعمال جریمه می‌شود. راهنمایی و رانندگی به طور مستقیم جریمه دریافت نکرده و راننده متخلف جریمه را با مراجعه به شعب بانک‌ها پرداخت می‌کند. اگر ماشینی بالا یک میلیون تومان جریمه داشته باشد، برابر قانون توقیف می‌شود.